„Fakty” liderem programów informacyjnych w lutym. Duży spadek „Wydarzeń” i „Panoramy”
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w lutym br. były „Fakty” TVN. Wzrostami widowni na głównych antenach pochwalić się mogły serwisy TVP1: „Teleexpress” i „Wiadomości”, a najwięcej straciły „Panorama” TVP2 i „Wydarzenia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Fakty” TVN w lutym 2019 roku oglądało średnio 3,07 mln widzów, co zapewniło TVN 20,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 2,81 proc. widzów, czyli 89 tys. oglądających, ale jego udział zmalał z 21,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,45 mln widzów, co przełożyło się na 22,80 proc. udziału. Było to o 0,62 proc. więcej, niż w lutym 2018 roku.
Drugi był „Teleexpress” TVP1, którego widownia na głównej antenie zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 7,29 proc. (179 tys. osób) do 2,64 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku wzrósł z 20,91 proc. do 23,36 proc.
Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 3,16 mln widzów, będąc o 3,30 proc. wyższą niż rok temu.
Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1, które awansowały z czwartej lokaty. Ich oglądalność na głównej antenie wzrosła o 1,73 proc., czyli o 41 tys. widzów. W lutym 2019 roku wyniosła ona 2,39 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,64 proc. (rok wcześniej było to 15,15 proc.).
Średnia widownia „Wiadomości” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,96 mln osób, po wzroście o 3,34 proc.
Tracą „Panorama” i „Wydarzenia”
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu, które przed rokiem były trzecie. Widownia tego dziennika wyniosła 2,19 mln osób, po spadku o 8,78 proc. (211 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w lutym br. oglądało 2,35 mln widzów, czyli o 10,79 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).
Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 9,14 proc. (najbardziej w zestawieniu) do 1,28 mln widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,65 mln osób, po spadku wynoszącym 10,51 proc.).
Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to wzrosty odnotowały: „Wiadomości” (największy), „Teleexpress” i „Fakty”, a na minusie były „Panorama” i „Wydarzenia” (największy).
W rankingach ze zsumowaną widownią z głównych i newsowych anten również największe audytorium w lutym br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Teleexpress”, „Wiadomości”, „Wydarzenia” i „Panorama”.
Grupa komercyjna należy do TVN
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w lutym 2019 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 1,23 proc. do 1,07 mln oglądających.
Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 829 tys. osób (w dół o 7,98 proc. - największy spadek w zestawieniu). Podium uzupełnia „Teleexpress” (624 tys. widzów; + 7,98 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to najwięcej widzów zyskały „Wiadomości” (7,30 proc.), a najwięcej straciły „Wydarzenia” (8,23 proc.).
Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.
Dołącz do dyskusji: „Fakty” liderem programów informacyjnych w lutym. Duży spadek „Wydarzeń” i „Panoramy”