TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w grupie 4-12, Da Vinci zyskał najwięcej
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w listopadzie br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Da Vinci. Z kolei najwięcej stracił teleTOON+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z trzeciego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w listopadzie 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem listopada 2017 roku zwiększył się o 29,44 proc. i wyniósł 10,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, TVP ABC po raz jedenasty w historii zostało najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.
Drugi był TVN, którego udział wzrósł o 4,99 proc. do 10,08 proc. Stacja ta spadła z pierwszej lokaty.
Z drugiego na trzecie miejsce spadł Polsat. Jego udział zmniejszył się o 15,06 proc. do 7,80 proc.
Czwarty był Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 4,03 proc. do 6,92 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.
Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł do góry o 3,54 proc. do 5,53 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,27 proc. udziału; spadek o 17,92 proc.) i Cartoon Network (3 proc. udziału; - 11,18 proc.).
0,12 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Jego wynik zwiększył się o 179,55 proc. - najbardziej wśród stacji dziecięcych. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.
Największy spadek wśród kanałów dziecięcych zanotował z kolei teleTOON+ - było to 63,57 proc. do 0,58 proc.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w listopadzie 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,30 proc. Zwiększył się on o 4,77 proc.
Drugi był Nickelodeon (0,55 proc.; bez zmian). Podium uzupełnia Nick Jr (- 26,68 proc. do 0,33 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej zyskał Da Vinci - było to 133,33 proc. do 0,01 proc. udziału. Najbardziej też stracił teleTOON+ - jego wynik zmalał tutaj o 55,74 proc. do 0,05 proc. udziału.
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w grupie 4-12, Da Vinci zyskał najwięcej