TVN24 na czele w lipcu z rekordowym wynikiem, rośnie także TVP Info, traci Polsat News
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lipcu br. było TVN24, ale stację dogania TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24. Telewizja News24 nadal ma niską oglądalność, co tłumaczy fazą budowania zasięgu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w lipcu 2022 roku wyniósł 5,59 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,90 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,77 proc. (po wzroście o 18,07 proc.). Podium uzupełnia Polsat News. W lipcu br. kanał miał 1,91 proc. udziału, po spadku względem lipca 2021 roku o 4,02 proc.
Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 1,02 proc. (w dół o 1,92 proc.).
Wydarzenia24 mają lepszy wynik od Superstacji
Piąte miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.
Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w lipcu br. wyniósł 0,69 proc. Stacja względem nadawanej w lipcu ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 1280 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o trzy lokaty. Wydarzenia 24 są dostępne także naziemnie w ramach MUX-4, podczas gdy Superstacja nadawała tylko w ramach płatnej telewizji.
Tylko 63 widzów News24
Ostatnie miejsce zajął nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca br. Stację w maju br. śledziło średnio zaledwie 63 widzów. Szefostwo stacji wskazuje jako przyczynę fakt, iż nadawca jest w fazie dopinania umów z dużymi kablówkami; obecnie stacja buduje zasięgi - jest dostępna w ponad 120 niewielkich kablówkach w kraju. Nieobecność w portfolio znaczących graczy wpływa na wynik oglądalności.
Największy udział (6,12 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lipcu br. miała Grupa TVN Warner Bros. Discovery, mająca w portfolio stacje TVN24 i TVN24 BiS i notująca wzrost o 4,79 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 13,98 proc. do 5,79 proc. (łączne dane dla TVP Info oraz TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 12 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w lipcu 2022 roku wyniósł 14,73 proc. Było to o 11,85 proc. więcej niż w lipcu 2021 roku.
TVN24 na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w lipcu 2022 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,46 proc., po wzroście o 11,61 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,96 proc. udziału, po wzroście o 11,36 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,50 proc. (spadek o 14,29 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,79 proc. udziału, po wzroście o 11,47 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 8,42 proc. udziału w rynku, po wzroście o 11,67 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 na czele w lipcu z rekordowym wynikiem, rośnie także TVP Info, traci Polsat News
Koniec propagandy TVP