„Korona królów” straciła 660 tys. widzów, 29,33 mln zł z reklam. Będzie kolejna edycja
Drugi sezon „Korony królów” oglądało średnio 1,39 mln widzów, o 660 tys. osób mniej niż pierwszy sezon. TVP1 w czasie emisji telenoweli zajęła trzecie miejsce w rynku. Piątkowe kulisy produkcji „Korona królów - taka historia…” śledziło 1,08 mln osób.
Średnia widownia drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 września 2018 roku do 25 czerwca 2019 roku wyniosła 1,39 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 11,57 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,36 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana była od poniedziałku do czwartku o godz. 18.30.
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 7 lutego. Śledziło go średnio 1,88 mln osób.
Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji drugiego sezonu „Korony królów” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Pierwszy wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie był TVN (12,16 proc.; gł. „Ukryta prawda”), drugi - Polsat (12,15 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), a czwarta - TVP2 (4,96 proc.; gł. reklamy, pogoda i sport).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka była trzecia, ale w tych ujęciach stacja miała zdecydowanie większą stratę do Polsatu i TVN.
Premierowy sezon historycznej telenoweli telewizyjna Jedynka emitowała od 1 stycznia do 23 maja 2018 roku. W tym okresie stacja pokazała 84 odcinki, które oglądało średnio 2,05 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 16,29 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,74 proc. w grupie 16-59.
Oznacza to, że nowe odcinki straciły 660 tys. oglądających. Wyraźnie spadły również rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych.
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej serii telenoweli wyniosły 29,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
1,08 mln widzów misyjnego cyklu „Korona królów - taka historia…”
Od 7 września ub.r. do 14 czerwca br. w piątki o godz. 18.30 stacja pokazywała trwający 20 minut cykl „Korona królów - taka historia…”, w którym prezentowane są materiały zza kulis produkcji. Mają one rolę misyjną - głównym celem tej audycji jest edukacja społeczeństwa w zakresie historii naszego kraju.
W sezonie 2018/2019 cykl ten oglądało średnio 1,08 mln osób, co dało TVP1 9,33 proc. udziału w 4+, 4,49 proc. w 16-49 i 5,13 proc. w 16-59.
Telewizja Polska w dniu finału drugiego sezonu „Korony królów” poinformowała o kontynuacji telenoweli. Nowe odcinki produkcji widzowie telewizyjnej Jedynki będą mogli oglądać od września br. Już trwają nad nimi prace.
W nowych odcinkach cyklu fabuła telenoweli będzie się koncentrować na dynastii Jagiellonów. W pierwszym teaserze trzeciego sezonu „Korony królów” poinformowano, że w role Władysława Jagiełły i Jadwigi Andegaweńskiej wcielą się Wasyl Wasyłyk i Dagmara Bryzek.
Widzowie zobaczą również takich aktorów jak: Dorota Naruszewicz (w roli matki Władysława Jagiełły), czy Natalia Lesz (kapłanka Ragana). W trzecim sezonie pojawi się również część obdsady aktorskiej znanej z drugiego sezonu „Korony królów” - m.in. Marcin Rogacewicz (Jaśko), czy Paulina Lasota (Cudka).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.
Dołącz do dyskusji: „Korona królów” straciła 660 tys. widzów, 29,33 mln zł z reklam. Będzie kolejna edycja
Czyli TVN świetnie dopasował się pod widza, zero ambicji.