SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pierwsza randka 2” z milionem widzów. TVP2 przegrała z konkurencją

Drugi sezon „Pierwszej randki” gromadził średnio 1,07 mln osób, o 150 tys. widzów więcej niż pokazywany w tym paśmie jesienią ub.r. misyjny cykl „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”. TVP2 w czasie emisji rozrywkowego programu przegrała ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 3,76 mln zł.

Reality-show „Pierwsza randka” oglądać można było na antenie TVP2 w czwartki o godz. 20.40, w okresie od 31 sierpnia do 23 listopada 2017 roku. Średnia oglądalność premierowych odcinków drugiej edycji programu wyniosła 1,07 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 7,14 proc. w grupie 4+, 7 proc. w 16-49 i 7,06 proc. w 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię, wynoszącą 1,33 mln oglądających, zgromadził odcinek reality-show pokazany 9 listopada br.

Dla porównania, w jesiennej ramówce ub.r. TVP2 w tym paśmie pokazywała misyjny cykl „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”, który śledziło średnio 919 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 5,94 proc., 6,31 proc. oraz 6,22 proc. udziału. Oznacza to, że randkowy program w tym ujęciu podniósł widownię swojego pasma o 150 tys. oglądających.

Z kolei pierwszy sezon „Pierwszej randki” emitowany wiosną br. oglądało o 50 tys. widzów mniej - było to 1,02 mln osób (odpowiednio 6,80 proc, 5,76 proc. i 6,22 proc.).

TVP2 w paśmie nadawania „Pierwszej randki” zajęła jednak ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym czasie była TVP1, emitująca wówczas „Ojca Mateusza” i „Sprawę dla reportera”, której udział wśród wszystkich widzów wyniósł 17,85 proc. Drugi był TVN („Na Wspólnej” i „Milionerzy”; 14,10 proc. udziału), a trzeci - Polsat („Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 11,30 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 liderem był już jednak TVN. Dwójka również i w tych ujęciach zajęła miejsce czwarte.

Wpływy reklamowe wokół „Pierwszej randki 2” wyniosły 3,76 mln zł. Dla porównania cykl „Kochanie, ratujmy nasze dzieci” zarobił z reklam 2,48 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W „Pierwszej randce” do restauracji zapraszane zostają na randkę osoby, które nigdy wcześniej się nie spotkały. Kelnerzy serwują posiłek, a uczestnicy muszą w krótkim czasie dowiedzieć się na swój temat jak najwięcej, by na końcu zdecydować, czy chcą się spotkać ponownie. Przez cały czas uczestników podglądają ukryte w restauracji kamery. W każdym odcinku prezentowanych jest kilka randek w ciemno.

Program jest oparty na brytyjskim formacie „First Dates”, który jest nadawany w stacji Channel 4 nieprzerwanie od 2013 roku i wciąż pozostaje bardzo popularny. Format trafił także m.in. do Hiszpanii, Kanady, Irlandii i Australii. Polską wersję reality-show przygotowuje firma Rochstar.

Średni udział TVP2 wiosną 2017 roku wyniósł 7,95 proc. w grupie 4+ i 6,78 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Dołącz do dyskusji: „Pierwsza randka 2” z milionem widzów. TVP2 przegrała z konkurencją

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
to się nie zdarza
TVP przegrała? Niemożliwe!
0 0
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Pozdrawiam Babę Jagę z Pjongczang, z którą też chciałbym pójść na pierwszą randkę.
0 0
odpowiedź
User
Marek
Według danych Netii były 3 miliony :)
0 0
odpowiedź