SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1,47 mln widzów skoków narciarskich w TVN i 622 tys. w Eurosporcie 1

Pierwsze sześć konkursów obecnego sezonu PŚ w skokach narciarskich na antenie TVN oglądało średnio 1,47 mln osób. Dziewięć transmisji pokazanych w Eurosporcie 1 miało 622 tys. oglądających, a dwa konkursy nadane w TVP1 i TVP Sport śledziło odpowiednio 1,75 mln i 501 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

44. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich odbywa się w okresie od 5 listopada 2022 roku do 2 kwietnia 2023 roku. Sportowa impreza w Polsce po raz drugi szeroko jest relacjonowana przez Grupę TVN Warner Bros. Discovery, która nie odsprzedała praw do nadawania Telewizji Polskiej. Większość konkursów transmituje TVN, a wszystkie relacje oglądać można w Eurosporcie 1. Telewizja Polska posiada prawa do transmisji niektórych zawodów, głównie rozgrywanych na terenie Polski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia pierwszych sześciu pucharowych konkursów w sezonie 2022/2023 w TVN wyniosła 1,47 mln osób. Przełożyło się to na 16,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,54 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie Eurosportu 1 nadanych zostało dziewięć konkursów (stacja nadawała również zawody rozgrywane na terenie Polski, a także mikst w Titisee-Neustadt) oglądało 622 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 6,91 proc., 3,55 proc. i 4,91 proc. udziału.

Łącznie w TVN i Eurosporcie 1 PŚ w skokach narciarskich śledzi 2,11 mln osób, co daje obu stacjom 23,26 proc., 16,26 proc. i 19,52 proc. udziału (uśrednione dane dla ośmiu konkursów, które oglądać można było równocześnie na obu stacjach - pominięto dwie relacje nadane w Eurosporcie, a nie emitowane w TVN).

1,75 mln widzów w TVP1 i 501 tys. w TVP Sport

Telewizja Polska dotychczas nadała dwa konkursy, które odbyły się 5 i 6 listopada w Wiśle. W TVP1 konkursy śledziło 1,75 mln widzów (15,87 proc., 10,64 proc. i 12,44 proc. udziału), a w TVP Sport - 501 tys. (4,53 proc., 3,48 proc. i 3,74 proc. udziału).

Obie transmisje sumarycznie w TVP1, TVP Sport i Eurosporcie 1 miały 2,86 mln widzów (25,99 proc., 17,35 proc. i 20,59 proc. udziału).

Dla porównania, pierwsze osiem konkursów zeszłorocznego sezonu PŚ w skokach narciarskich na antenie TVN oglądało średnio 2,50 mln osób. Dziesięć transmisji pokazanych w Eurosporcie 1 miało 871 tys. oglądających, a dwa konkursy nadane w TVP1 i TVP Sport zanotowały odpowiednio 2,77 mln i 531 tys. widzów.

Spadki nastąpiły na wszystkich antenach, ale wynika to m.in. z tego że część konkursów obecnego sezonu PŚ w skokach z powodu mundialu 2022 odbywała się w godzinach porannych.

Aktualnie najlepiej z polskich skoczków spisuje się Dawid Kubacki, który w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata klasyfikowany jest na pierwszej pozycji z dorobkiem 650 punktów. Piąty jest Piotr Żyła (377 pkt.), a 14. - Kamil Stoch (122 pkt.)

Dołącz do dyskusji: 1,47 mln widzów skoków narciarskich w TVN i 622 tys. w Eurosporcie 1

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
No cóż
A na TVP skromne 10 mln TVN jest liderem oglądalności ale żenady 🤣
0 1
odpowiedź
User
Xyz
Porównywanie oglądalności mundialu (najbardziej uniwersalny sport świata) i pucharu świata w skokach (niszowa dyscyplina, która przebiła się u nas sukcesem Małysza i, później Stocha) to porównanie gruszek do jabłek.
Zobaczymy teraz na TCS, bo sukces zawsze przyciąga widownie, a szansę na dobre lokaty nasi skoczkowie mają. Może nawet do 3 mln doliczą telemetry.
1 0
odpowiedź
User
coś jeszcze ??
Porównywanie oglądalności mundialu (najbardziej uniwersalny sport świata) i pucharu świata w skokach (niszowa dyscyplina, która przebiła się u nas sukcesem Małysza i, później Stocha) to porównanie gruszek do jabłek.
Zobaczymy teraz na TCS, bo sukces zawsze przyciąga widownie, a szansę na dobre lokaty nasi skoczkowie mają. Może nawet do 3 mln doliczą telemetry.
https://www.onet.pl/sport/onetsport/skoki-narciarskie-ogladalnosc-w-tvn-nizsza-niz-niegdys-w-tvp/5824q32,d87b6cc4
0 0
odpowiedź