“Ojciec Mateusz” zyskał milion widzów i deklasuje konkurencję
Czwartkowe premiery szóstego sezonu “Ojca Mateusza” mają milion widzów więcej niż rok wcześniej i zdecydowanie wygrywają z konkurencją. O pół miliona spadła za to widownia niedzielnych powtórek, ale one też nadal dają TVP 1 pozycję silnego lidera.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pokazywane w czwartki o 20.30 premierowe odcinki szóstej serii „Ojca Mateusza” ogląda przeciętnie 5,19 mln widzów przy udziale wynoszącym 33,96 proc. w 4+ i 26,30 proc. w 16-49. Nadawane rok wcześniej pierwsze odcinki czwartego sezonu miały 4,2 mln oglądających (ich udział wynosił odpowiednio 27,73 proc. i 22,65 proc.)
W czasie nadawania serialu Jedynka jest zdecydowanym liderem rynku. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 18,15 proc. znajduje się kanał TVN, nadający wtedy seriale „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej plasują się: TVP 2 (9,28 proc.; „Barwy szczęścia”, „Dr. House”) i Polsat (8,68 proc.; “Ludzie Chudego” i „Hotel 52”).
Z konkurencją wygrywają też powtórki „Ojca Mateusza”, emitowane w niedziele o 17.30, dawnym paśmie premierowym serialu. Gromadzą one średnio 2,46 mln widzów, a ich udział wynosi 25,68 proc. w 4+ i 20,39 proc. w 16-49 (dane bez ostatniego odcinka).
Drugie miejsce w paśmie emisji powtórek produkcji zajmuje Polsat z udziałem wśród wszystkich widzów wynoszącym 12,93 proc. (nadaje filmy fabularne), a trzecie - TVN (12,71 proc.). Jednak trzeba dodać, że rok wcześniej widownia niedzielnych emisji była o 500 tys. osób wyższa.
Z danych telemetrycznych wynika, że „Ojca Mateusza” oglądają głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz małych miast.
Oglądalność “Ojca Mateusza”
Premiery | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
08-09-2011 | 5 257 112 | 34,72% | 28,91% |
15-09-2011 | 5 021 413 | 32,86% | 23,88% |
22-09-2011 | 5 303 078 | 34,36% | 26,29% |
Średnia | 5 188 998 | 33,96% | 26,30% |
Powtórki | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
11-09-2011 | 2 171 716 | 24,55% | 18,27% |
18-09-2011 | 2 741 058 | 26,60% | 22,04% |
Średnia | 2 462 987 | 25,68% | 20,39% |
Widownia konkurencji w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Ojciec Mateusz | 5 188 998 | 33,96% | 26,30% |
TVN | 2 773 414 | 18,15% | 17,31% |
TVP 2 | 1 418 560 | 9,28% | 12,51% |
Polsat | 1 326 289 | 8,68% | 10,08% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 38,98% | 81 |
Kobiety | 61,02% | 118 | |
Wiek | 4-9 | 1,16% | 20 |
10-15 | 3,50% | 52 | |
16 - 19 | 1,75% | 31 | |
20 - 24 | 2,51% | 32 | |
25 - 29 | 3,25% | 36 | |
30 - 34 | 4,93% | 60 | |
35 - 39 | 6,40% | 87 | |
40 - 44 | 5,83% | 91 | |
45 - 49 | 7,41% | 108 | |
50 - 54 | 11,30% | 140 | |
55 - 59 | 11,51% | 148 | |
60+ | 40,46% | 201 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,25% | 116 |
< 50 tys. | 25,15% | 105 | |
50-100 tys. | 8,51% | 99 | |
100-200 tys. | 5,50% | 68 | |
> 200 tys. | 15,59% | 77 | |
Zawód | Top management | 6,49% | 75 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,44% | 83 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,45% | 82 | |
Emeryci | 48,91% | 190 | |
Inni | 15,71% | 51 |
Dołącz do dyskusji: “Ojciec Mateusz” zyskał milion widzów i deklasuje konkurencję