SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w listopadzie. Rekord Wirtualnemedia.pl

Liderem listopadowego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce jest Onet. Liczba cytowań serwisu wzrosła o 10 proc. w stosunku do października. Kolejne miejsca zajmują RMF FM z wynikiem 4,3 tys. powołań oraz TVN24 z 3,4 tys. wzmianek. Miejsce szóste w rankingu najczęściej cytowanych mediów internetowych zajmują Wirtualnemedia.pl, co stanowi awans o jedno miejsce w porównaniu z październikiem.

Wśród najczęściej cytowanych materiałów portalu Onet był między innymi artykuł Konrada Mzyka na temat znaczących różnic pomiędzy Donaldem Trumpem a Joe Bidenem w planach i działaniu na rzecz klimatu, środowiska i gospodarki Stanów Zjednoczonych. Na portal często powoływano się też w związku z wywiadem Elizy Michalik w programie „Onet Opinie” z Martą Lempart. Wielokrotnie wzmiankowano również wypowiedź sędzi Joanny Bitner, która na łamach portalu potwierdziła rezygnację z kierowania warszawskim Sądem Okręgowym, oraz Mirosława Lacha, radnego PiS z Wrocławia, który w rozmowie z redakcją przyznał, że popiera protest kobiet.

Stacja RMF FM, która przez większość miesięcy w tym roku klasyfikowała się na podium najbardziej opiniotwórczych mediów, w listopadzie znalazła się na drugim miejscu z wynikiem 4 304 cytowań. Częste powołania dotyczyły m.in. oświadczenia posła Prawa i Sprawiedliwości Lecha Kołakowskiego z programu „Poranna rozmowa RMF FM” o odejściu z klubu PiS i planach założenia nowego koła poselskiego.

Wskaźnik cytowalności telewizji TVN24 wzrósł natomiast o 13 proc. w stosunku do ubiegłego miesiąca m.in. za sprawą wystąpienia Adama Hofmana w „Faktach po Faktach”, w którym odniósł się do sprawy kontrowersyjnych rozmów z właścicielem Getin Banku Leszkiem Czarneckim i zapowiedział Romanowi Giertychowi pozew za zniesławienie.

Ponadto "Dziennik Gazeta Prawna" zanotowała wzrost powołań o prawie 38 proc. w odniesieniu do października. Na łamach dziennika opublikowano m.in. rozmowę z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem.
 

Wirtualnemedia.pl w czołówce mediów internetowych

Na podium najbardziej opiniotwórczych portali internetowych na czele Onet. Miejsce drugie zajęła Wirtualna Polska, trzecie natomiast z 23 proc. wzrostem w stosunku do ubiegłego miesiąca należy do redakcji Money.

Ze skokiem w górę o trzy pozycje do rankingu ponownie zakwalifikował się portal OKO.press m.in. za sprawą publikacji sondażu wyborczego Ipsos, w którym Prawo i Sprawiedliwość uzyskało niskie do tej pory poparcie na poziomie 29 proc.

Miejsce szóste z liczbą 655 cytowań zajmują Wirtualnemedia.pl, co stanowi awans o jedną pozycję w stosunku do października.

Opiniotwórcze stacje TV i radiowe

Ranking najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych otwiera redakcja TVN24 z większą aż o 408 liczbą cytowań niż w poprzednim miesiącu. Na miejscu drugim stacja Polsat News goszcząca na antenie m.in. lidera PSL Władysława Kosiniaka-Kamysza, który w rozmowie na temat zmiany ustawy aborcyjnej proponowanej przez prezydenta zapowiedział brak udział w konsultacjach i przedstawił własny projekt złożony wcześniej. Podium zamyka TVP Info z liczbą 1387 wzmianek.

W listopadzie najbardziej opiniotwórczą stacją radiową była RMF FM, cytowana w innych mediach było aż 4304 razy. Drugie miejsce rankingu ze wzrostem o dwie pozycje należy do Radia ZET, którego gościem 13 listopada był główny doradca premiera ds. walki z koronawirusem prof. Andrzej Horban.

Miejsce trzecie zajął natomiast Program 24 Polskiego Radia, w którym komentarza na temat planów podjęcia strajku generalnego przez Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych udzielił wiceminister zdrowia Waldemar Kraska.

"Rzeczpospolita" na czele tytułów prasowych

W kategorii tytułów prasowych miejsce pierwsze niezmiennie od początku roku zajmuje "Rzeczpospolita" (3030 cytowań), tuż za nią ze wzrostem o dwie pozycje "Dziennik Gazeta Prawna" (2242 wzmianek), a podium zamyka "Gazeta Wyborcza" z wynikiem 2014 powołań. Znaczący skok z miejsca dziewiątego na szóste zanotował "Przegląd Sportowy", w którym redakcja zapowiadała możliwy powrót Roberta Kubicy do rajdowych samochodowych mistrzostw świata (WRC).


 

W podkategorii tygodników i dwutygodników pierwszą trójkę najczęściej cytowanych pism tworzą "Do Rzeczy" (378 cytatów), "Gazeta Polska" (258 cytatów) i "Viva" (230 cytatów).

W podkategorii miesięczników i dwumiesięczników liderem był "Forbes".  

 

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Najbardziej opiniotwórczym binzesowo-ekonomicznym tytułem prasowym jest "Rzeczpospolita", dalej "Dziennik Gazeta Prawna", podium zamyka zaś "Puls Biznesu".

W podkategorii digtalowej, najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym o profilu ekonomiczno-biznesowym w listopadzie br. był Money.pl ( 1066 cytatów). Za nim Businessinsider.com.pl oraz Bankier.pl. Na miejscu czwartym natomiast, ze wzrostem o jedną pozycję w rankingu, znalazł się portal Wnp.pl.

Najczęściej cytowane media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym listopada jest Radio Wrocław. Stacja zanotowała wzrost o trzy pozycje w stosunku do ubiegłego miesiąca m.in. za sprawą rozmowy z szefem KPRM Michałem Dworczykiem na temat decyzji o odejściu z partii PiS Lecha Kołakowskiego.

Miejsce drugie ze skokiem w górę aż o sześć oczek zajęło Radio Kraków, na którego antenie wypowiadał się wojewoda małopolski Łukasz Kmit, a także informowano, że z funkcji członka zarządu województwa małopolskiego zrezygnował Edward Czesak.

Podium zamyka Radio Poznań, w którym wiceminister rolnictwa Ryszard Bartosik ogłosił, że projekt nowelizacji ustawy o ochronie praw zwierząt nie będzie dalej procedowany.

 

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48184 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 listopada 2020 roku.

 

Dołącz do dyskusji: Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w listopadzie. Rekord Wirtualnemedia.pl

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
12344321
Lewackie punkt widzenia w cenie jak widać, dla mnie te media łącznie z WM z powodu cenzury nie istnieją
0 0
odpowiedź
User
:)
Z rozbawieniem zawsze przeglądam te Wasze diagramy. Nie było chyba jeszcze „notowania” w którym WM nie odniosły by sukcesu :)
Ale tym razem ciekawie sytuacja wygląda z radiem :) Oczwywiście to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, że młóci się w pisemkach jeszcze Passauera jakieś treści i sygnuje, że pochodzą skądśtam inne kopiuje udając, że samemu się do nich dotarło.
0 0
odpowiedź
User
Ritec
Jeśli faktycznie Onet jest najbardziej opiniotwórczy to już nie ma dla nas ratunku
0 0
odpowiedź