Optymizm konsumencki w Polsce wyższy niż w UE
Poziom nastrojów konsumenckich w Polsce jest wyższy niż w całejUnii Europejskiej - wynika z badania GfK. Jednak Polacy i tak źleoceniają swoje zdolności nabywcze - najgorzej skłonność dooszczędzania.
Poziom nastrojów konsumenckich w Polsce wzrósł w Polsce od majado czerwca o 6,8 pkt, ale i tak pozostaje znacznie poniżej zera,wynosząc dokładnie -19,5 pkt. Mimo to Polacy lepiej oceniają swojezdolności nabywcze niż pozostali mieszkańcy Unii Europejskiej, uktórych ten wskaźnik wyniósł w czerwcu -21.
Niski poziom nastrojów konsumenckich w Polsce i tak poprawił sięw ciągu ostatnich miesięcy. Ocena przyszłej sytuacji ekonomicznejswojego gospodarstwa domowego zwiększyła się w czerwcu o 4 pkt,wynosząc tylko -4 pkt. Natomiast optymizm widzenia przyszłegopozycji gospodarczej kraju wzrósł o 7 pkt, osiągając poziom -11pkt.
Znacznie gorzej Polacy oceniają swoje możliwości znalezienia lubzmiany zatrudnienia oraz skłonności do oszczędzania. Poziomnastrojów na rynku pracy wzrósł co prawda o 11 pkt, ale mimo towynosi -29 pkt. Z kolei wskaźnik możliwości oszczędzania zwiększyłsię o 5 pkt, jednak i tak wynosi jedynie -34 pkt.
Badanie nastrojów konsumenckich w Unii Europejskiej jestregularnie realizowane przez sieć GfK na zlecenie KomisjiEuropejskiej we wszystkich 27 krajach wspólnoty.
Dołącz do dyskusji: Optymizm konsumencki w Polsce wyższy niż w UE