SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orlen unieważnił przetarg reklamowy, bo ma inne plany marketingowe

Orlen unieważnił prowadzony od lipca 2023 r. przetarg na kompleksową obsługę reklamową. - Anulowanie postępowania ogłoszonego w lipcu ubiegłego roku wynika z konieczności zweryfikowania zawartych w nim założeń i dostosowania do aktualizowanych planów marketingowych spółki - przekazało redakcji Wirtualnemedia.pl biuro prasowe koncernu.

Orlen rozpoczął pod koniec lipca 2023 roku postępowanie ofertowe, którego celem był wybór agencji reklamowych świadczących usługi full service. 

Postępowanie odbywało się w dwóch turach. W turze I agencje zostały poproszone o spełnienie kryteriów formalnych oraz merytorycznych. W turze II przedstawione zostały zadanie konkursowe - tylko dla tych, którzy zakwalifikowali się do II etapu. Proces ten dotyczył obsługi reklamowej ATL i BTL. Orlen wyjaśnia, że istnieje możliwość składania ofert w obu pozycjach. Spółka oczekiwała jednak ofert od agencji, które były w stanie świadczyć usługi zarówno w jednej jak i drugiej strategii, czyli ATL i BTL. Zakres docelowych umów miał zawierać usługi full service.

Z wybranymi agencjami Orlen miał zawrzeć umowy na 4 lata, z możliwością ich przedłużenia o rok.

W tym roku doszło do zmian we władzach spółki - jej prezesem przestał być Daniel Obajtek. Nowym został Witold Literacki.

Aktualizowane plany marketingowe i nowe projekty

Po blisko roku spółka nie rozstrzygnęła przetargu na obsługę reklamową - przetarg właśnie unieważniono. 

Anulowanie postępowania ogłoszonego w lipcu ubiegłego roku wynika z konieczności zweryfikowania zawartych w nim założeń i dostosowania do aktualizowanych planów marketingowych spółki. Ze względu na termin ogłoszenia postępowania należało ocenić kryteria i zakres prac przyszłej współpracy, a także zweryfikować je pod kątem nowych projektów” - przekazało redakcji Wirtualnemedia.pl biuro prasowe spółki. Zapowiedziało też, że wszystkie firmy świadczące usługi reklamowe, w tym uczestnicy anulowanego postępowania, zostaną poinformowani o ogłoszeniu nowego przetargu. 

Orlen współpracuje z kilkoma agencjami reklamowymi. Jedną z ostatnich kampanii, pod hasłem "Mały atom, wielka sprawa" przygotowała i realizowała agencja reklamowa Grey. Obsługą mediową Orlenu zajmowała się ostatnio agencja mediowa Sigma Bis, której spółka jest - wspólnie z PZU - właścicielem.

Dołącz do dyskusji: Orlen unieważnił przetarg reklamowy, bo ma inne plany marketingowe

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bison616
Innymi słowy .... damy teraz zarobić naszym. Dziękuje za uwagę
odpowiedź
User
Jan
Dajcie spokój, co teraz się dzieje, nie tylko przetargi, ale jaki wstyd po rekrutacjach otwartych. Nikogo nie pozwalają przyjąć. Wakatów pełno, zatrudniają tylko przyjaciół króliczka, a nam ucieka Share of Businesss, konkurencja się cieszy, wstyd przed ludźmi, że w takiej firmie pracuje.
odpowiedź
User
Delfin UM
DDB już zaciera ręce
odpowiedź