Znany serwis streamingowy będzie sprzedawał przedmioty podczas seriali
Fani serialu „Below Deck Mediterranean” będą mogli za pośrednictwem aplikacji serwisu streamingowego Peacock kupić przedmioty używane w produkcji. Stanie się to możliwe dzięki umowie między właścicielem platformy NBCUniversal i siecią hipermarketów Walmart.
Widzowie będą mogli przeglądać produkty znane z sieci Walmart, używane przez serialowych członków załogi statku i gości – od nakryć stołowych po naczynia kuchenne i elementy wystroju jachtu. Odcinki z tymi przedmiotami zostaną udostępnione 7 listopada, 5 grudnia i 12 grudnia. Subskrybent Peacock będzie mógł za pośrednictwem strzałki na pilocie przeglądać rzeczy występujące w poszczególnych scenach. Jeśli któraś mu się spodoba, wystarczy zeskanowanie kodu QR i dokonanie płatności na stronie internetowej walmart.com.
- Klienci Walmart znajdują inspirację wszędzie, także w swoich ulubionych programach telewizyjnych. Dlatego zawsze szukamy innowacyjnych sposobów na skrócenie dystansu między inspiracją a możliwością zakupu – powiedział William White, dyrektor ds. marketingu w Walmart US. - Wiemy, że niektóre z najbardziej lubianych programów telewizyjnych naszych klientów są obecnie dostępne na antenie kanału Bravo - dodał. Bravo to działający w USA kanał NBCUniversal, z którego treści są dostępne na Peacock.
Zastosowano sztuczną inteligencję
W aplikacji zastosowano rozwiązanie Must ShopTV Ad Innovation firmy NBCUniversal i sklep internetowy Walmart, obsługiwany przez KERV Interactive. Must ShopTV wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji do identyfikacji obiektów w poszczególnych scenach produkcji, umożliwiając widzom ich kupowanie. Jeśli serialowy kucharz poda kolację na talerzach, które spodobają się widzowi, to będzie można łatwo je zamówić przez aplikację serwisu streamingowego.
- Przez wiele lat widzowie musieli długo szukać w internecie produktów podobnych do tych, które widzieli w filmach czy serialach. Teraz, dzięki Must ShopTV i Walmart jako naszemu partnerowi, fani Bravo mogą łatwo znaleźć przedmioty z produkcji, które kochają - powiedział Josh Feldman, globalny dyrektor ds. marketingu w dziale reklamy i partnerstwa NBCUniversal.
Niespełna rok temu agencja mobilna Insbay, dzięki której można przeglądać i kupować treści reklamowane w programach telewizyjnych, rozpoczęła współpracę z Canal+. Dotyczy ona programów znanych z Canal+ Domo, poświęconych urządzaniu i remontowaniu domów. Za pośrednictwem aplikacji można było też nabyć produkty znane z programów MTV, Tele5 i kolumbijskiej telewizji Caracol, która pokazuje m.in. telenowele.
Peacock z dużą stratą
Działający w Stanach Zjednoczonych serwis streamingowy Peacock pozyskał w III kwartale 2023 roku 4 mln płatnych subskrybentów. Nie poprawiło to jednak znacząco wyników finansowych platformy. Odnotowała stratę w wysokości 565 mln dol., choć jej przychody wzrosły o 64 proc.
Przychody Peacock, należącego do NBCUniversal (część Comcast Corporation) wyniosły 830 mln dol. W analogicznym okresie 2022 roku było to 506 mln dol. Wówczas strata wyniosła 614 mln dol, a baza abonencka poszerzyła się o 2 mln osób. Obecnie dzięki pozyskanym 4 mln dodatkowych subskrybentów, firma ma ich w USA 28 mln.
Dołącz do dyskusji: Znany serwis streamingowy będzie sprzedawał przedmioty podczas seriali