Pepsi będzie zdrowsza. Firma zapowiada obniżkę ilości cukru w swoich produktach
PepsiCo zapowiedziała zmniejszenie ilości cukru w swoich produktach. Decyzja została ogłoszona zaledwie tydzień po tym, jak Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zarekomendowała wprowadzenie podatków od napojów zawierających cukier.
Do 2025 roku co najmniej dwie trzecie napojów produkowanych przez słynną markę ma mieć nie więcej niż 100 kalorii pochodzących z cukrów dodanych na jedną 12-uncjową porcję (zawartość puszki). Obecnie wymóg ten spełnia mniej niż 40 proc. napojów wytwarzanych przez PepsiCo.
Zdaniem WHO, wzrost cen tego typu produktów o 20 proc. spowoduje spadek ich konsumpcji o jedną piątą.
W tym roku podatek od słodzonych napojów wprowadziła Wielka Brytania. Podobne rozwiązanie istnieje także m. in. w Meksyku, na Węgrzech i niektórych amerykańskich miasta, np. w Filadelfii.
W 2014 roku PepsiCo, Coca-Cola i Dr Pepper Snapple Group zobowiązały się do zredukowania liczby kalorii w swoich produktach o 20 proc. w ciągu dekady. Obecnie 12-uncjowa puszka produkowanego przez PepsiCo napoju gazowanego Mountain Dew zawiera 46 gramów cukru.
Dołącz do dyskusji: Pepsi będzie zdrowsza. Firma zapowiada obniżkę ilości cukru w swoich produktach