SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pizzaportal.pl: wpływy 37 proc. w górę, strata zmalała o 9,7 mln zł

W ub.r. firma Restaurant Partner Polska, właściciel platformy Pizzaportal.pl, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 37,3 proc. do 21,12 mln zł, a jej strata netto zmalała z 22,38 do 12,65 mln zł. Jesienią ub.r. spółkę od AmRestu za 35 mln euro przejął właściciel Glovo.

Przychody krajowe Restaurant Partner Polska poszły w górę rok do roku z 15,36 do 21,06 mln zł, a te z zagranicy - z 12,7 do 64,7 tys. zł. Należąca do firmy platforma PizzaPortal.pl pozwala zamawiać dania z ok. 4 tys. punktów gastronomicznych w całym kraju.

W sierpniu ub.r. Restaurant Partner Polska kolejny raz zmienił właściciela AmRest dwa lata po przejęciu spółki sprzedał ją za 35 mln euro właścicielowi aplikacji zakupowej Glovo. W listopadzie Glovo zapowiedziało, że uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne, będzie w nim pracować 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych.

Nowy właściciel zmienił zarząd Restaurant Partner Polska - miejsce prezesa Piotra Kruszyńskiego (objął tę funkcję jesienią 2018 roku), Adama Sawickiego, Roberta Żuka i Dingemana Heijboera zajęli Oscar Miquel i Arnau Argemi.

W ub.r. PizzaPortal.pl przeprowadził dwie duże promocje we współpracy z producentami napojów: wiosną ruszyła akcja oparta na zniżkach pod nakrętkami Pepsi na zamówienia na platformie, a w lipcu - promocja z 20 proc. rabatu w czwartki na zamówienia zawierające Coca-Colę.

Wydatki w dół, zmalała strata

Koszty operacyjne Restaurant Partner Polska wyniosły w ub.r. 32,12 mln zł, po spadku o 14,7 proc. z 37,65 mln zł w 2018 roku. Zdecydowaną większość stanowią nakłady na usługi obce, które zmalały z 30,72 do 24,74 mln zł.

Za to wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 3,38 do 4,37 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 257,7 do 341,5 tys. zł. Koszty amortyzacji zmniejszyły się z 925,7 do 886,5 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 833,3 do 500,1 tys. zł. Przeciętnie zatrudnienie stałe w firmie wynosiło w ub.r. 48,97 etatów, wobec 51,36 rok wcześniej.

Pozostałe koszty operacyjne poszły w górę ze 126,4 tys. zł do 1,58 mln zł, przede wszystkim z racji wzrostu aktualizacji wartości niematerialnych i prawnych z zera do 1,17 mln zł oraz aktualizacji wartości należności z 95,1 do 270,9 tys. zł.

Znaczące ograniczenie kosztów przy mocnym wzroście przychodów sprawiły, że o prawie połowę zmalały straty firmy. Strata sprzedażowa zmniejszyła się z 22,28 do 11 mln zł, a strata brutto i netto - z 22,38 do 12,65 mln zł.

Pożyczki od właścicieli, ujemny kapitał

W lutym ub.r. Restaurant Partner Polska pożyczył 5,8 mln zł od AmRestu, termin spłaty wyznaczono na 30 czerwca br. Natomiast w listopadzie zaciągnął 500 tys. euro pożyczki od Glovo, ma ją spłacić w listopadzie 2023 roku. Na koniec ub.r. miał 5,91 mln zł zobowiązań pożyczkowych

Dotychczasowe straty firmy na koniec ub.r. wynosiły już 95,29 mln zł. W konsekwencji zeszłorocznej straty kapitał zapasowy zmalał z 71,41 do 60,63 mln zł, a fundusz własny - ze 114 tys. zł do -12,54 mln zł. Natomiast kapitał podstawowy podwyższono z 24 do 34,78 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Pizzaportal.pl: wpływy 37 proc. w górę, strata zmalała o 9,7 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl