Play: ponad 2 mld zł przychodów i 4,5 mln klientów
P4, operator sieci Play, prognozuje, że w tym roku przychody spółki wzrosną do ponad 2 mld zł, a liczba klientów do ponad 4,5 mln - powiedział na środowej konferencji Jorgen Bang-Jensen, prezes spółki.
W 2009 roku P4 osiągnął 1,34 mld zł przychodów, 3,45 mln klientów oraz nieznacznie negatywną EBITDA.
"Udało nam się zrealizować w 2009 roku 1,34 mld zł przychodów, a zagregowane ARPU wyniosło 41,3 zł. Za cały 2009 rok EBITDA była nieznacznie negatywna, ale od sierpnia już cały czas była pozytywna" - powiedział Bang-Jensen.
"Na koniec 2009 roku mieliśmy 3.447.958 klientów, z czego 1.370.166 to klienci post-paid, a 2.077.792 to klienci pre-paid. Post-paid stanowi więc 39,7 proc. całej bazy klientów" - dodał.
"W 2010 roku zamierzamy osiągnąć ponad 2 mld zł przychodów i EBITDA już w całym roku będzie pozytywna. Zamierzamy mieć ponad 4,5 mln klientów" - powiedział również.
Prezes powiedział też, że na koniec 2009 roku P4 miał ponad 300 tys. klientów mobilnego internetu.
Dodał, że wydatki na rozbudowę sieci masztów wyniosły w ubiegłym roku 600 mln zł, a łączne inwestycje w 2009 roku wyniosły 1,1 mld euro. W 2010 roku inwestycje mają być nieznacznie niższe.
"Inwestycje będą nieco niższe niż w 2009 roku. Nie możemy stwierdzić ile stacji bazowych w tym roku powstanie" - powiedział Bang-Jensen.
Liczba stacji bazowych wyniosła na koniec grudnia 2009 roku 2.311, zaś pokrycie siecią drugiej generacji 2G obejmowało na koniec ubiegłego roku 85 proc. populacji, a siecią 3G 61 proc. populacji.
Prezes powiedział też, że jeśli Urząd Komunikacji Elektronicznej ogłosi przetarg na częstotliwości LTE, to P4 weźmie w nim udział.
Powiedział również, że P4 miało na koniec 2009 roku 390 mln euro kredytów i właśnie rozpoczęło proces ich spłacania.
P4, który ma obecnie ponad 820 salonów sprzedaży i ponad 100 tys. punktów, które oferują Play Fresh, zwiększył w 2009 roku zatrudnienie o 500 osób, czyli o 25 proc.
Dołącz do dyskusji: Play: ponad 2 mld zł przychodów i 4,5 mln klientów
Tak więc uważajcie podczas składnia reklamacji na numer prepaid, trzeba czytać dokładnie, co się podpisuje podczas rejestracji, bo nawet tu pracownicy PLAY wykorzystują nieuwagę klientów i zaznaczają opcje udostępniania danych itd. na TAK.
Mam również abonament w PLAY i wiem już jedno, jak zagarną kasę nawet parędziesiąt zł za usługę której nie wykonali, to już jej nie wypuszczą.
Poczekam jeszcze rok jaki mi pozostał w PLAY i uciekam do poprzedniego operatora, który może i był droższy ale nie mam poza tym zastrzeżeń do niego.
Radzę tym, którzy jeszcze nie podpisali umowy z PLAY, NIE RÓBCIE TEGO, a jeżeli już za późno, to patrzcie kiedy kończą się promocję takie jak np. 600 min do PLAY, bo po zakończeniu promocji operator naliczy wam kasę za tą usługę nie informując wcześniej o zakończeniu promocji, itp.
Rozmowy i sms-y też są dziwnie naliczane, co raz więcej jest dodawanych poza abonamentem (?).
Internet w PLAY działa tylko w miastach (HSDPA lub G3), bo nie obsługuje połączeń GPRS.
Mam o wiele więcej uwag i konkretnych przykładów ale wystarczy wpisać hasło "PLAY OSZUKUJE KLIENTÓW" a z ekranu komputera wyleje się rzeka różnych przypadków, nawet jeden przedsiębiorca zbankrutował przez PLAY.
Po prostu PLAY to hieny....., chociaż obraziłem w tym przypadku raczej hieny.