Play i UPC Polska mają 18,8 mln klientów. Czują wzrost cen prądu i pensji
W zeszłym kwartale grupa kapitałowa P4, do której należą Play, UPC Polska i Virgin Mobile, przy wzroście przychodów z 1,83 do 2,42 mld zł osiągnęła 979 mln zł zysku EBITDAaL. Firma miała 16,79 mln klientów usług mobilnych i 1,97 mln korzystających z usług stacjonarnych.
Kwartalne przychody grupy P4 z usług mobilnych poszły w górę rok do roku z 1,05 do 1,1,12 mld zł, a te z połączeń międzyoperatorskich, usług B2B i hurtowe zmalały minimalnie do 347 mln zł.
Natomiast wpływy z usług stacjonarnych zwiększyły się z 12 do 459 mln zł, a ze sprzedaży urządzeń - z 422 do 500 mln zł.
Na te dynamiki mocno wpłynęło przejęcie przez P4 wiosną br. UPC Polska. W ujęciu pro forma, czyli bez uwzględnienia tej transakcji, łączne przychody grupy P4 zwiększyły się o 6,6 proc., a te z usług stacjonarnych - o 2,9 proc.
8,9 mln abonentów Play
Na koniec września operator miał 12,76 mln aktywnych klientów usług mobilnych, wobec 12,09 mln rok wcześniej (w ujęciu pro forma - z 12,2 do 12,76 mln). Liczba abonentów zwiększyła się z 8,47 do 8,89 mln, a użytkowników ofert prepaidowych - z 3,62 do 3,87 mln.
W zeszłym kwartale telekom zyskał netto 105 tys. abonentów i stracił 38 tys. klientów prepaidowych. Średni przychód miesięczny od użytkownika usług mobilnych wyniósł w zeszłym kwartale 29,2 zł, wobec 29,1 zł rok wcześniej.
Natomiast w segmencie usług stacjonarnych i dla domu liczba aktywnych klientów zwiększyła się z 235 tys. do 1,97 mln, a wliczając dane UPC Polska sprzed roku - z 1,78 do 1,97 mln.
- Nasz nieustanny wzrost i solidne wyniki w trzecim kwartale pokazały, że jesteśmy blisko klientów, zapewniając im wolność wyboru i najkorzystniejsze oferty w obliczu wyzwań ekonomicznych. Usługi telekomunikacyjne pozostają podstawą codziennego życia, dlatego z myślą o naszych klientach w całej Polsce stale inwestujemy, aby dostarczać nieprzerwany dostęp do najwyższej jakości sieci mobilnej i stacjonarnej - skomentował w komunikacie Jean Marc Harion, prezes grupy P4.
Więcej na inwestycje, odczuwalny wzrost cen prądu
Grupa P4 miała w zeszłym kwartale 979 mln zł zysku EBITDAaL, wobec 757 mln zł rok wcześniej. Natomiast marża EBITDAaL zmalała z 41,3 do 40,4 proc.
W ujęciu trzech kwartałów zysk EBITDAaL wzrósł z 2,45 do 2,83 mld zł, a marża EBITDAaL zmniejszyła się z 44,9 do 43,5 proc.
- Głównymi czynnikami powodującymi marginalny spadek są: jednorazowy zysk netto w wysokości 444 mln zł zaksięgowany w pierwszym kwartale 2021 r. ze sprzedaży 517 lokalizacji w momencie zamknięcia transakcji z Cellnex oraz wpływ inflacji na koszty energii i w mniejszym stopniu na płace - opisano w komunikacie firmy.
47 proc. Polaków w zasięgu 5G od Play
Nakłady inwestycyjne wyniosły w trzech kwartałach br. 845 mln zł, rosnąc organicznie pro forma o 7 proc. rok do roku.
Na koniec września br. w zasięgu UPC Polska było 3,7 mln gospodarstw domowych, w ciągu kwartału podłączono ponad 14 tys. Z kolei liczba stacji bazowych Play zwiększyła się rok do roku z 9 325 do 10 255, w ich zasięgu było 99,7 proc. mieszkańców Polski w przypadku sieci 3G i 3G oraz 99,5 proc. w przypadku 4G LTE.
Natomiast 3 904 stacji znajdujących się we wszystkich województwach obsługiwało standard 5G Legacy oparty na częstotliwości 2100 MHz. W ich zasięgu było 47 proc. Polaków.
Dołącz do dyskusji: Play i UPC Polska mają 18,8 mln klientów. Czują wzrost cen prądu i pensji