Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez 2 mln zł zysku. Wzrosły wpływy
Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media przy wzroście przychodów o 3,2 proc. do 47,2 mln zarobiła na czysto 2,43 mln zł, wobec 4,41 mln zł rok wcześniej. - Aktualnie intensywnie pracujemy nad finalizacją strategii rozwoju, której szczegóły zamierzamy przedstawić do końca czerwca tego roku - zapowiada szefowa spółki Katarzyna Gintrowska.
Przychody gotówkowe grupy kapitałowej PMPG Polskie Media wzrosły z 42,14 do 44,66 mln zł, a te barterowe zmalały z 3,58 do 2,54 mln zł.
Firma poprzez spółki zależne wydaje tygodniki „Wprost” (od czterech lat ukazujący się tylko w wersji cyfrowej) i „Do Rzeczy” (w spółce wydającej ten drugi tytuł ma 81 proc. udziałów). Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w czwartym kwartale ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 28 571 egz., o 3,2 proc. więcej niż przed rokiem.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty rodzajowe grupy PMPG wyniosły w ub.r. 44,45 mln zł, o 6,6 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi zmniejszyły się z 25,66 do 26,49 mln zł, a te na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze podskoczyły z 9,7 do 11,9 mln zł.
Rentowność firmy poprawił skok wpływów finansowych z 3,03 do 6,76 mln zł, głównie dzięki wzrostowi kwoty odwróconych odpisów na aktywa finansowe z 2,81 do 5,62 mln zł oraz 824 tys. zł ze sprzedaży aktywów finansowych. Z drugiej strony koszty finansowe poszły w górę z 1,15 do 5,11 mln zł.
- Aktualnie intensywnie pracujemy nad finalizacją strategii rozwoju, której szczegóły zamierzamy przedstawić do końca czerwca tego roku. Niemniej jednak, już teraz podejmujemy konkretne kroki mające na celu oczyszczenie struktury Grupy oraz zakończenie działalności w obszarach, które nie wspierają naszej długoterminowej wizji - opisuje Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.
- Z tego powodu w grudniu 2023 roku utworzyliśmy odpisy na udziały i pożyczki w spółce B8 International na kwotę blisko 4 mln zł. Jest to krok, który pozwoli nam się skoncentrować na kluczowych obszarach działalności Grupy i zapewnić jej stabilność oraz spójność - dodaje.
Na poziomie operacyjnym zysk grupy PMPG Polskie Media zmalał z 3,85 do 1,11 mln zł, a zysk netto - z 4,41 do 2,43 mln zł.
Na początku marca br. firma zakończyła prowadzony od sierpnia 2022 roku przegląd opcji strategicznych. Nie pozyskała inwestora ani partnera.
Na koniec czwartkowej sesji giełdowej za akcję PMPG Polskie Media płacono 3,62 zł, co daje kapitalizację w wysokości 37,6 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki urósł o 40 proc.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” bez 2 mln zł zysku. Wzrosły wpływy