Po aferze z „Coolest Monkey In The Jungle” H&M mianuje Annie Wu na stanowisko diversity leader
Po oskarżeniach o rasizm i aferze z reklamą, w której czarnoskóry chłopiec ma na sobie bluzę z napisem „Coolest Monkey In The Jungle” firma odzieżowa H&M utworzyła stanowisko global leader for diversity&inclusiveness. Objęła je Annie Wu.
Wu pełni w H&M funkcję global manager for employee relations. Zajmie się kwestiami różnorodności i integracji.
„Zaangażowanie w rozwiązywanie problemów dotyczących różnorodności i otwartości jest z naszej strony jak najbardziej autentyczne. Dlatego postanowiliśmy mianować globalnego lidera w tym obszarze” - napisano w oświadczeniu.
W jednym z wpisów na fanpage H&M poinformowało, że niedawny incydent z pokazaniem w reklamie czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem „najfajniejsza małpka w dżungli”, który wywołał ogromną falę krytyki i oskarżenia o rasizm nie był zamierzony i celowy. Uświadomił jednak firmie, jak ogromną odpowiedzialność ponosi za swoje działania jako globalny brand.
Firma za ten incydent wielokrotnie już przeprosiła, wycofała bluzy ze sprzedaży, usunęła zdjęcia z wizerunkiem tego chłopca. W RPA musiała czasowo zamknąć część swoich sklepów w związku z protestami, do których w związku z tą „aferą” doszło.
Dołącz do dyskusji: Po aferze z „Coolest Monkey In The Jungle” H&M mianuje Annie Wu na stanowisko diversity leader