Po przejęciu przez PZU marka Link4 pozostanie na rynku
Powszechny Zakład Ubezpieczeń ogłosił zakup polskiej spółki Link4 oraz trzech ubezpieczycieli działających na Litwie, Łotwie i Estonii. „Na pewno marka i biznes Link4 zostaną utrzymane” - zapewnia Andrzej Klesyk, prezes PZU.
W Polsce PZU kupił od brytyjskiej grupy Royal & Sun Alliance Insurance spółkę Link4, płacąc za nią 90 mln euro.
Za ponad 99 proc. udziałów w litewskiej spółce Draudimas PZU zapłacił 180 mln euro, a na Łotwie nasz największy ubezpieczyciel kupił AAS Balta (ponad 99 proc. kapitału) za 48 mln euro. Natomiast w Estonii za 30 mln euro PZU przejął oddział duńskiej firmy ubezpieczeniowej Codan Forsikring. Sprzedającym również była grupa Royal & Sun Alliance Insurance.
Transakcje dojdą do skutku po wydaniu odpowiednich zgód przez KNF, UOKiK i Komisję Europejską. W przypadku Link4 PZU ma spłacić jej zadłużenie, a sfinalizowanie umowy jest planowane do 15 stycznia 2015 roku.
Andrzej Klesyk, prezes PZU, zapowiedział na Twitterze, że marka Link4 po przeprowadzeniu fuzji nie zniknie z rynku.
@suszkin5 na pewno marka i biznes link 4 zostaną utrzymane - wiecej szczegółów dopiero po zgodach regulacyjnych.
— Andrzej Klesyk (@AndrzejKlesyk) kwiecień 17, 2014
Link4 w ostatnim czasie prowadziło intensywną kampanię reklamową z udziałem uczestników polskich programów talent-show (zobacz szczegóły). Z kolei PZU od dwóch tygodni reklamuje jako „rewolucję” swoją nową ofertę OC (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Po przejęciu przez PZU marka Link4 pozostanie na rynku