SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy rzadziej kupują w małych sklepach spożywczych

W styczniu Polacy o 4 proc. rzadziej niż w grudniu robili zakupy w małych sklepach spożywczych - wynika z badania Centrum Monitorowania Rynku. Jednak wartość nabywanych produktów wzrosła z powodu podwyżek ich cen.

Liczba transakcji zawieranych przez Polaków w tradycyjnych sklepach spożywczych zmniejszyła się w styczniu bieżącego roku o prawie 4 proc. w porównaniu z grudniem ubiegłego roku - pokazuje badanie przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku. Natomiast całkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych spadł w tym czasie o 2,1 proc.

Mimo to obroty w ujęciu wartościowym zwiększyły się, ale przede wszystkim z powodu wzrostu cen papierosów (o 20 proc. w ciągu ubiegłego roku), wódki i piwa (po ok. 6 proc.). Polacy w styczniu bieżącego roku rzadziej niż w tym samym miesiącu 2008 roku kupowali w sklepach osiedlowych kawę mieloną, herbatę, piwo, produkty tłuszczowe, papierosy, napoje bezalkoholowe i czekolady, natomiast częściej - ciastka, kawy rozpuszczalne i wódki.

Badanie tendencji konsumenckich w tradycyjnych sklepach spożywczych zostało przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku na reprezentatywnej próbie punktów sprzedaży wyposażonych kasy fiskalne i terminale transmitujące on-line wszystkie transakcje na serwery CMR.

Dołącz do dyskusji: Polacy rzadziej kupują w małych sklepach spożywczych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl