SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Polityka" liderem - "Gazeta Polska" wyprzedziła "Przekrój"

Pozycję lidera sprzedaży wśród tygodników opinii utrzymała w maju br. "Polityka" - najwięcej zyskała jednak „Gazeta Polska” (wzrost o 112 proc.) - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) w maju 2010 roku wyniosło 140 382 egz. i była wyższe niż rok wcześniej o 2 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "Polityką" uplasowała się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) ze sprzedażą na poziomie 139 628 egz. (wzrost o 3 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 109 037 egz., notując 2 proc. spadek sprzedaży.

Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 77 993 egz., który w maju br. zmniejszył sprzedaż o 15 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.

Na szóste miejsce spadł tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który wyprzedziła “Gazeta Polska" (wzrost sprzedaży o 112 proc.). 

maj20102009
ZKDPśredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemśredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razem
Polityka190 558140 382215 704137 623
Gość Niedzielny202 930139 628198 159135 061
Newsweek Polska187 169109 037193 344111 926
Wprost170 59077 993190 20690 870
Gazeta Polska82 77851 57756 43424 481
Przekrój85 00043 73494 51447 970
Przewodnik Katolicki39 75030 41233 43428 304
Przegląd68 10024 08068 10021 615
Tygodnik Powszechny39 49522 50438 03519 967

 
2010majkwiecień
ZKDPśredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemśredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razem
Polityka190 558140 382237 584174 380
Gość Niedzielny202 930139 628207 722158 290
Newsweek Polska187 169109 037248 399177 354
Wprost170 59077 993178 073115 635
Gazeta Polska82 77851 57772 25642 396
Przekrój85 00043 73485 00055 094
Przewodnik Katolicki39 75030 41242 33529 691
Przegląd68 10024 08068 10026 378
Tygodnik Powszechny39 49522 50440 73626 298


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w maju 2010 r. zanotowała wzrost o 23 proc. i sprzedała się w ilości 370 032 egz.   

maj20102009
ZKDPśredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemśredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora495 569370 032456 950301 787
Forum31 42318 81132 94217 823
 
2010majkwiecień
ZKDPśredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemśredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora495 569370 032498 783375 417
Forum31 42318 81138 21423 018


 

Dołącz do dyskusji: "Polityka" liderem - "Gazeta Polska" wyprzedziła "Przekrój"

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolorysta
Podejrzewam, że PiS dofinansował swój organ prasowy wykupując z pieniędzy na kampanię wyborczą majowy nakład "Gazety Polskiej", bo nie wierzą, żeby normalni ludzie zaczęli czytać to piśmidło.
odpowiedź
User
Boruta
Czy ktoś przeczytał ten artykuł zanim został opublikowany? "wzrost sprzedaży o 112 proc.".... elementarne pojęcia z matematyki się kłaniają...
odpowiedź
User
Radek
Ja czytam Gazetę Polską i nie widzę w tym nic nienormalnego, mam kupować agenturalną Gazetę Wyborczą?
odpowiedź