SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm

W październiku br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W zeszłym miesiącu 2014 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,95 mln spotów reklamowych, o 14,14 proc. więcej, niż w listopadzie ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,41 mld zł, co oznacza spadek o 0,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 388,68 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były o 7,90 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 34,54 proc. do 316,77 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (193,51 mln zł; spadek o 11,51 proc.) i TVP2 (167,19 mln zł; w dół o 8,64 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Disney Channel z wpływami na poziomie 59,27 mln zł i wzrostem o 32,67 proc. W listopadzie ub.r. stacja ta zajmowała miejsce siódme.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał kanał Disney Junior -  o 100,44 proc. do 26,80 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

listopad 2013

listopad 2014

Polsat

360 214 245

388 680 610

TVN

483 927 995

316 767 790

TVP1

218 694 183

193 514 768

TVP2

183 000 304

167 188 789

Disney Channel

44 673 175

59 268 883

TVN24

45 609 626

51 806 324

AXN

34 087 955

44 071 694

TVN7

36 906 556

41 767 599

TV PULS

34 183 109

41 569 837

TV4

45 619 610

40 946 163

Discovery

35 906 530

40 835 732

Nickelodeon

28 827 955

30 818 773

National Geographic

24 871 450

29 964 274

Polsat2

27 166 723

29 239 725

Disney XD

21 813 242

28 743 663

Comedy Central

29 865 160

27 969 112

Stopklatka

-

27 549 000

TLC

25 293 380

27 120 458

Disney Junior

13 370 545

26 800 469

Investigation Discovery

26 561 700

26 618 979


W listopadzie 2014 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 107,31 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 65,96 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (74,70 mln zł) i Orange (60,92 mln zł).

Korporacja

Wydatki (w zł)

listopad 2013

listopad 2014

AFLOFARM

64 661 301

107 309 054

NESTLE

50 821 427

74 700 420

ORANGE SA

-

60 923 818

US PHARMACIA INC.

57 486 939

59 746 184

PROCTER & GAMBLE

63 635 296

46 691 942

FERRERO

49 672 651

44 328 785

LOREAL

42 270 150

36 796 383

HASBRO

22 178 097

34 425 565

POLKOMTEL SA

52 625 143

33 383 751

P4

33 160 762

32 884 696

MATTEL

31 035 593

32 831 857

JERONIMO MARTINS

13 842 056

32 570 200

POLPHARMA

17 260 924

31 862 278

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

30 448 248

31 654 900

POLSAT I POLKOMTEL SA

2 453 800

28 086 837

DANONE

18 033 618

28 028 741

RECKITT BENCKISER

53 754 674

27 868 875

GRUPA ALLEGRO SP Z OO

15 879 576

27 229 849

POLSKA TELEFONIA CYFROWA

63 515 263

23 946 232

GRUPA LEGO

21 578 703

23 376 425


Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl