Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm
W październiku br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W zeszłym miesiącu 2014 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,95 mln spotów reklamowych, o 14,14 proc. więcej, niż w listopadzie ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,41 mld zł, co oznacza spadek o 0,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 388,68 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były o 7,90 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 34,54 proc. do 316,77 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (193,51 mln zł; spadek o 11,51 proc.) i TVP2 (167,19 mln zł; w dół o 8,64 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się Disney Channel z wpływami na poziomie 59,27 mln zł i wzrostem o 32,67 proc. W listopadzie ub.r. stacja ta zajmowała miejsce siódme.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał kanał Disney Junior - o 100,44 proc. do 26,80 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
listopad 2013 | listopad 2014 | |
Polsat | 360 214 245 | 388 680 610 |
TVN | 483 927 995 | 316 767 790 |
TVP1 | 218 694 183 | 193 514 768 |
TVP2 | 183 000 304 | 167 188 789 |
Disney Channel | 44 673 175 | 59 268 883 |
TVN24 | 45 609 626 | 51 806 324 |
AXN | 34 087 955 | 44 071 694 |
TVN7 | 36 906 556 | 41 767 599 |
TV PULS | 34 183 109 | 41 569 837 |
TV4 | 45 619 610 | 40 946 163 |
Discovery | 35 906 530 | 40 835 732 |
Nickelodeon | 28 827 955 | 30 818 773 |
National Geographic | 24 871 450 | 29 964 274 |
Polsat2 | 27 166 723 | 29 239 725 |
Disney XD | 21 813 242 | 28 743 663 |
Comedy Central | 29 865 160 | 27 969 112 |
Stopklatka | - | 27 549 000 |
TLC | 25 293 380 | 27 120 458 |
Disney Junior | 13 370 545 | 26 800 469 |
Investigation Discovery | 26 561 700 | 26 618 979 |
W listopadzie 2014 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 107,31 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 65,96 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (74,70 mln zł) i Orange (60,92 mln zł).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
listopad 2013 | listopad 2014 | |
AFLOFARM | 64 661 301 | 107 309 054 |
NESTLE | 50 821 427 | 74 700 420 |
ORANGE SA | - | 60 923 818 |
US PHARMACIA INC. | 57 486 939 | 59 746 184 |
PROCTER & GAMBLE | 63 635 296 | 46 691 942 |
FERRERO | 49 672 651 | 44 328 785 |
LOREAL | 42 270 150 | 36 796 383 |
HASBRO | 22 178 097 | 34 425 565 |
POLKOMTEL SA | 52 625 143 | 33 383 751 |
P4 | 33 160 762 | 32 884 696 |
MATTEL | 31 035 593 | 32 831 857 |
JERONIMO MARTINS | 13 842 056 | 32 570 200 |
POLPHARMA | 17 260 924 | 31 862 278 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 30 448 248 | 31 654 900 |
POLSAT I POLKOMTEL SA | 2 453 800 | 28 086 837 |
DANONE | 18 033 618 | 28 028 741 |
RECKITT BENCKISER | 53 754 674 | 27 868 875 |
GRUPA ALLEGRO SP Z OO | 15 879 576 | 27 229 849 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 63 515 263 | 23 946 232 |
GRUPA LEGO | 21 578 703 | 23 376 425 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm