Polskie Radio jednak nie obetnie honorariów pracownikom Jedynki. "30 mln zł z oszczędności"
Polskie Radio cofa obniżkę honorariów w Programie I. - Zdaję sobie sprawę, że to ludzie są największą wartością Polskiego Radia, dlatego nie chcę szukać oszczędności ich kosztem - tłumaczy Barbara Stanisławczyk, prezes spółki.
Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że dyrekcja Programu I Polskiego Radia obniżyła nawet o 30 proc. honoraria pracowników anteny - za dyżury, prowadzenie audycji czy przygotowane reportaże. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że nowe stawki zostały wprowadzone, ponieważ spadły przychody z kontraktów sponsorskich, realizowanych na antenie radiowej Jedynki. Cięcia nie dotknęły innych redakcji Polskiego Radia.
Po upływie tygodnia od publikacji Wirtualnemedia.pl rzecznik prasowy Polskiego Radia Łukasz Kubiak poinformował nas, że honoraria pracowników spółki nie zostaną jednak obniżone. - Zarząd intensywnie szuka oszczędności i dodatkowych źródeł finansowania działalności Polskiego Radia - tłumaczy Kubiak.
Jak podaje Polskie Radio, zarząd zyskał ponad 30 mln zł oszczędności poprzez dokonane cięcia w obszarach, w których zidentyfikowano niegospodarność poprzedniego kierownictwa.
- Zdaję sobie doskonale sprawę, że to ludzie są największą wartością Polskiego Radia, dlatego nie chcę szukać oszczędności ich kosztem. Nie mogą ponosić odpowiedzialności za źle skonstruowany przez poprzedni zarząd budżet na 2016 rok. Na szczęście Polskie Radio ma dobrą płynność finansową, a my intensywnie szukamy dodatkowych źródeł finansowania - mówi Barbara Stanisławczyk, prezes Polskiego Radia.
Polskie Radio informuje ponadto, że poprzednie władze spółki przyjęły budżet na 2016 rok, zawyżając plan finansowy o ponad 38 mln zł oraz opierając swoje wyliczenia na „niepotwierdzonych informacjach prasowych”.
>>> Kto słucha radia w Polsce? (raport)
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio jednak nie obetnie honorariów pracownikom Jedynki. "30 mln zł z oszczędności"
Jeśli ludzie aktualnie słyszalni na antenie Jedynki są jej największą wartością, to sytuacja PR musi być rzeczywiście fatalna.