Polskie zachwalali, wielu przekonali
Kampania przekonująca Polaków, że: "Kupując polskie produkty dajesz pracę" okazała się skuteczna
Według danych TNS OBOP* kampania przekonująca Polaków, że: "Kupując polskie produkty dajesz pracę" okazała się skuteczna.
Przed tą kampanią kategoria narodowość producenta znajdowała się na bardzo dalekim miejscu wśród kryteriów branych pod uwagę podczas codziennych zakupów. Tylko 5% Polaków w wieku 15 i więcej lat deklarowało, że bierze ten czynnik pod uwagę przy decyzjach konsumenckich.
Kampania zachęcająca do kupowania krajowych produktów wyraźnie poszerzyła wśród polskich konsumentów świadomość tego, jakie znaczenie i konsekwencje może mieć wybór produktów rodzimego bądź zagranicznego pochodzenia. Już 13% mieszkańców kraju (w wieku 15 i więcej lat) spontanicznie wymienia "polskość" pochodzenia produktu jako kryterium wyboru przy codziennych zakupach.
Najważniejszymi kryteriami decyzji konsumenckich przy codziennych zakupach pozostają jednak: cena, data ważności/ trwałość oraz jakość. Powyższe kryteria są też zwykle wymieniane jako te, które najwcześniej i najłatwiej "przychodzą do głowy", gdy ogląda się wyrób i rozważa decyzję: kupić - nie kupić.
* Badanie OMNIMAS, TNS OBOP; przed kampanią: zrealizowane 5-8 lutego 2004r. (N=1005); po kampanii: zrealizowane 6-9 maja 2004r. (N=1004)
***TNS OBOP przeprowadza badanie OMNIMAS (sondaż typu Omnibus) cyklicznie, co najmniej dwukrotnie w miesiącu, na reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
Dołącz do dyskusji: Polskie zachwalali, wielu przekonali