Prawie wszystkie dzieci w wieku 10-15 lat oglądają telewizję
Ponad 94 proc. dzieci w wieku 10-15 lat korzysta z telewizora, niewiele mniej używa smartfona (91,5 proc.). Laptopa albo notebooka używa 74,7 proc. badanych w tej grupie wiekowej, a tabletu - 27,8 proc. To wyniki Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów.
Spośród nastolatków w wieku 10-15 lat 58,6 proc. używa smart tv. Z konsoli do gier korzysta 25,8 proc. dzieci w tym wieku, a posiadanie smartbandu, opaski FIT, mierzącej aktywność fizyczną deklaruje 6,8 proc.
Dzieci w wieku 10-15 lat są bardzo aktywne w sieci. Korzystanie z internetu deklaruje 98,7 proc. osób w tej grupie wiekowej. W ciągu 30 dni poprzedzających badanie z VOD korzystało 42,3 proc. dzieci, z YouTube’a - 76,7 proc., z muzyki ze streamingu - 21,7 proc., a z podcastów - 12,2 proc. dzieci 10-15 lat.
„Jak pokazują wyniki Badania Założycielskiego bardzo niewielki odsetek wśród 10-15 latków, nie ma telefonu komórkowego. Większość spośród posiadaczy tych urządzeń, korzysta ze smartfonów. Dzięki nim nastolatkowie coraz więcej czasu poświęcają na aktywność w internecie. Smartfon daje coraz więcej możliwości, staje się niezbędny w utrzymywaniu relacji z rówieśnikami. To zjawisko dotyczy oczywiście także innych grup wiekowych. Powszechność korzystania ze smartfona jest znakiem naszych czasów, budząc zainteresowanie badaczy zjawisk społecznych, a w przypadku dzieci - często troskę psychologów i rodziców” – komentuje cytowana w komunikacie Maja Kurzelewska, dyrektor Departamentu Badań i Analiz
Badanie przeprowadzono w okresie od lipca 2021 do marca 2022. Udział w badaniu dzieci został przeprowadzony zgodnie z wymogami prawa, za zgodą opiekunów prawnych. Wszystkie dane zaprezentowane w materiale dotyczą dzieci z grupy wiekowej 10-15 lat.
Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 roku przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Formalnie zaczął działać w marcu 2021 roku. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce. Instytut w sposób ciągły prowadzi pomiary korzystania z radia, telewizji i internetu dostosowane do współczesnego modelu konsumpcji mediów. KIM bada zarówno odbiór tradycyjny, jak również poprzez VOD, podcasty, aplikacje i serwisy.
Dołącz do dyskusji: Prawie wszystkie dzieci w wieku 10-15 lat oglądają telewizję