SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Promowanie na Facebooku - jak osiągnąć skuteczne rezultaty?

Reklama firmy na Facebooku może przynieść spektakularne rezultaty lub okazać się… stratą pieniędzy. Wszystko zależy od tego, jak wnikliwie poznasz świat marketingu najpopularniejszego serwisu społecznościowego. Przygotowaliśmy dla Ciebie prostą ściągawkę, dzięki której promowanie firmy na Facebooku stanie się dużo skuteczniejsze!

Jak reklamować się na Facebooku?

Do wyboru jest kilka rodzajów reklam.

Możesz zdecydować się na kierowanie ruchu na swoją wizytówkę biznesową na Facebooku. Użytkownicy będą angażować się w zamieszczane przez Ciebie posty.

Zamiast tego możesz zachęcać użytkowników do wyjścia poza Facebooka. Na przykład na Twoją stronę internetową.

Możesz również postawić na budowanie bazy kontaktów i listy subskrybentów - bezpośrednio na Facebooku lub kierując na zewnątrz do swojej strony.

Promowanie firmy na Facebooku może odbywać się z pomocą obrazów, wideo, karuzeli obrazów (kilku zdjęć), połączenia obrazu lub filmu z produktami widocznymi pod kreacją. Na urządzeniach mobilnych dostępna jest również opcja materiału błyskawicznego, czyli wyświetlającego się pełnoekranowo na smartfonach zdjęcia lub filmu.

Jeśli chodzi o płatności, są one dostosowane do Twoich potrzeb: możesz zdecydować się płacić za każde kliknięcie w reklamę lub tysiąc wyświetleń. Samodzielnie wybierasz, gdzie reklamy mają się wyświetlić, albo pozostawiasz to Facebookowi. Co zazwyczaj okazuje się naprawdę bardzo opłacalnym rozwiązaniem, ponieważ Facebook doskonale zna swoich użytkowników.

Facebook pozwala na precyzyjne kierowanie reklam do użytkowników o określonym profilu, danych demograficznych, lokalizacji czy zachowaniach.

Potrzebujesz wsparcia w tworzeniu strategii marketingowej lub chcesz zapytać o promocję swojej marki? W agencji marketingowej Owocni z przyjemnością udzielimy odpowiedzi!

Statystyki, czyli trzymaj rękę na pulsie

Gdy włączysz swoją pierwszą kampanię, od razu otrzymasz od Facebooka statystyki, które możesz śledzić w czasie rzeczywistym.

Dzięki temu możesz doskonalić swoje kolejne działania marketingowe. Jeśli nie masz jeszcze dużego doświadczenia, jak reklamować firmę na Facebooku, postaw na kilka mniejszych kampanii.

Takie małe, ale często odpalane kampanie pozwolą Ci sprawdzić, co działa w Twojej branży, a co absolutnie lepiej porzucić. Nie przepalisz w ten sposób zbyt dużego budżetu, a efekty mogą Cię zaskoczyć.

Jakie są rodzaje kampanii na Facebooku?

Facebook udostępnia dwa podstawowe typy kampanii. Pierwszy z nich skierowany jest do osób, które nie znają Twojej marki.

Jeśli zależy Ci na tym, jak wypromować stronę na FB, to to jest bardzo dobry wybór. Dzięki tej kampanii zwiększasz świadomość swojej marki, produktów i usług.

Pozwalasz odbiorcom trafić na Twoją witrynę i zwrócić uwagę na jej zawartość, a także skontaktować się z Tobą.

Kiedy już będziesz mieć swoją społeczność i sporo potencjalnych klientów będzie już rozpoznawać Twoją markę, możesz przejść do drugiego typu kampanii.

Kampania remarketingowa to działania marketingowe Facebook Ads, które kierowane są precyzyjnie do osób, które już weszły w interakcję z Twoją marką. Polajkowały posty, odwiedziły Twoją stronę. To potencjalni klienci, którzy są na etapie wahania się, czy złożyć zamówienie.

Kampanie remarketingowe potrafią mieć spektakularną skuteczność. Dlatego bez wątpienia warto je przetestować.

Jak promować stronę na FB? Ucząc się na błędach innych!

Każdy marketingowiec ma swoje własne sprawdzone sposoby na kampanie na Facebooku. Warto stosować różne metody, aby znaleźć formę, która najbardziej odpowiada Twojej grupie docelowej.

Pamiętaj jednak o typowych błędach, które zazwyczaj popełniają wszyscy, którzy dopiero zaczynają swoje pierwsze kampanie.

Po pierwsze, nie kieruj się możliwie szeroko, ale wąsko. Twórz grupy odbiorców złożone z mniejszych, ale bardziej konkretnych zainteresowań. Z większym prawdopodobieństwem będą oni odpowiadać profilowi Twojej marki, a więc będą zainteresowani Twoją ofertą.

Po drugie, nie przesadzaj z liczbą kreacji. Postaw na 2-3 i monituj na bieżąco, jak poszczególnym obrazom/wideo “idzie”. Gdy jedna z reklam znacząco odbiega od pozostałych pod względem efektywności i jej wyniki są marne, nie wahaj się wstrzymać kampanię. Nie zapominaj o dodaniu wezwania do działania, które uzupełni treść reklamy!

Po trzecie, zadbaj o strategię i silną markę. Twoje reklamy muszą być spójne z wizerunkiem marki, a także celami, jakie chcesz osiągnąć. Oczywiście na początku przygody z promowaniem swojej marki na FB możesz testować różne pomysły. Miej jednak na uwadze, że najlepsze rezultaty osiągają Ci, którzy regularnie, systematycznie i konsekwentnie budują pewien przekaz, a ich grupa odbiorców jest możliwie zawężona.

Dotyczy to zarówno kolorystyki, typu obrazów, rodzaju kreacji, jak i przekazywanych informacji i grupy docelowej. Facebook to doskonałe narzędzie do celów reklamowych, które docenia zaangażowanych i konsekwentnych marketingowców.