Resort cyfryzacji wydał więcej na „e-Polak potrafi!” niż na promocję ProteGO Safe
W br. realizacja kampanii społecznej „e-Polak potrafi!” w telewizji, radiu i internecie kosztowała ok. 4 mln zł, natomiast na promocję aplikacji ProteGO Safe i Kwarantanna domowa służących do walki z epidemią przeznaczono ok. 3,2 mln zł - wynika z danych resortu cyfryzacji.
Informacji o wydatkach promocyjnych Ministerstwa Cyfryzacji w br. udzielił Marek Zagórski w odpowiedzi na interpelację poselską. Zagórski do października był ministrem cyfryzacji, a po likwidacji resortu na początku października został sekretarzem stanu w kancelarii premiera nadal odpowiadającym za cyfryzację.
Ministerstwo od wybuchu epidemii wiosną br. promowało dwie aplikacje mobilne: Kwarantanna domowa dla osób przebywających w izolacji po kontakcie z zakażonymi oraz ProteGO Safe przeznaczoną da wszystkich. Przygotowanie tej drugiej kosztowało 2,55 mln zł, do połowy października pobrało ją ponad milion Polaków.
ProteGO Safe była reklamowana w stacjach trzech głównych nadawców telewizyjnych, samo wyprodukowanie spotu kosztowało 217,4 tys. zł. 780 tys. zł przeznaczono na jego emisję w kanałach Telewizji Polskiej (TVP1, TVP2, TVP Info, Seriale, TVP3, TVP Sport, TVP ABC, TVP Rozrywka), 660 tys. zł w Telewizji Polsat (Polsat, Polsat News, TV4, TV6, Polsat2, PolsatFilm, Polsat Cafe), a 580 tys. zł w kanałach TVN Discovery Polska (TVN, TVN24, TVN7).
W radiu kampania kosztowała 813,4 tys. zł w RMF FM i RMF Maxxx (z czego 153,7 tys. zł wydano na audycje w RMF FM), 180,3 tys. zł w radiowej Jedynce i Trójce (z czego 60,4 tys. zł na spoty w Jedynce, 106,2 tys. zł w stacjach regionalnych Polskiego Radia oraz 121,9 tys. zł w Radiu Eska.
50,9 tys. zł wydano na promocję ProteGO Safe na platformach Google’a, Facebooku i Instagramie.
4 mln zł na „e-Polak potrafi!”
Równocześnie resort cyfryzacji kontynuował kampanię „e-Polak potrafi!” promującą różne usługi publiczne w formie cyfrowej. Tegoroczną ambasadorką akcji została Marta Manowska, prowadząca „Rolnik szuka żony” i „Sanatorium miłości” w TVP1.
W telewizji na realizację kampanii w lutym br. wydano 573,8 tys. zł w kanałach Telewizji Polskiej, 300 tys. zł w stacjach Telewizji Polsat i Ipli oraz 78,7 tys. zł w Telewizji Trwam. W ramach odsłony z kwietnia br. przeznaczono 610 tys. zł w Polsacie, 530 tys. zł w TVP i 500 tys. zł w TVN Discovery Polska, a we wrześniu - 520 tys. zł w TVP, 340 tys. zł w TVN Discovery Polska oraz 240 tys. zł w Polsacie.
70 tys. zł kosztowała obecność tematyki akcji „e-Polak potrafi!” w „Pytaniu na Śniadanie”, a 147,6 tys. zł - audycja w RMF FM. Ponadto resort cyfryzacji wydał 350 tys. zł na emisję trzech spotów (ich produkcja kosztowała 123 tys. zł) dotyczących e-dowodu i innych e-usług.
85 tys. zł na treści na kanale Tomasz Rożka
Ministerstwo promowało też w internecie inne usługi cyfrowe: 11,5 tys. przeznaczyło na kampanię informującą o Rejestrze Danych Kontaktowych, a 10 tys. zł - na akcję promującą elektroniczny odpis aktu stanu cywilnego.
Z kolei 87,3 tys. zł wydano na projekt Akademia Cyfrowego Rodzica na kanale youtube’owym Nauka To Lubię dziennikarza naukowego Tomasza Rożka związany z kampaniami „e-Polak potrafi!” i „Nie zagub dziecka w sieci”, a 84,6 tys. zł na promocję usługi „sprawdź swoje punkty karne”
Żadne znaczące wydatki w ramach kampanii „e-Polak potrafi!” oraz promujących ProteGO Safe i Kwarantannę domową nie trafiły do prasy.
Dołącz do dyskusji: Resort cyfryzacji wydał więcej na „e-Polak potrafi!” niż na promocję ProteGO Safe