Przez paywall czołowe serwisy „Gazety Wyborczej” w dół o ponad 10 proc.
W marcu br. czołowe strony internetowe „Gazety Wyborczej” (Agora), na których wprowadzono płatny dostęp do treści, zanotowały minimalnie mniej użytkowników i o 14 proc. mniej odsłon niż rok wcześniej. Serwisy Wyborcza.pl i Wyborcza.biz osiągnęły nawet wzrosty, za to najwięcej straciły strony regionalnych wydań „GW”.
Płatny dostęp do treści, tzw. metryczny paywall, wprowadzono na początku lutego na ponad 20 stronach związanych z „Gazetą Wyborczą”. Bezpłatnie każdy użytkownik może czytać 10 artykułów w miesiącu, a dostęp do kolejnych trzeba wykupić w jednym z trzech pakietów kosztujących od 17,90 do 39,90 zł miesięcznie, przy czym promocyjna cena pierwszego pakietu miesięcznego wynosi tylko 0,99 zł (zobacz szczegóły).
Przedstawiciele Agory zadeklarowali, że w ciągu roku chcą pozyskać 30 tys. płacących użytkowników (więcej na ten temat), natomiast pierwsze konkretne statystyki paywalla przedstawią po pół roku od jego startu.
>>> Płatny dostęp do treści to przyszłość cyfrowej prasy
Dane Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w marcu br. na żadnej z czołowych dziesięciu stron „Gazety Wyborczej” przeciętny użytkownik nie wykonał 10 odsłon. Najwięcej, po ponad 9,5 odsłon, zanotowały Wyborcza.pl i Wroclaw.gazeta.pl.
Zdecydowanie najpopularniejsze są serwisy Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. Pierwszy w marcu miał 2,51 mln użytkowników i 37,84 mln odsłon, a drugi - 1,66 mln użytkowników i 19,56 mln odsłon. W pierwszym przeciętny internauta spędził 18:28 minuty, a w drugim - 16:16 minuty.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2014 roku
TOP10 serwisów „Gazety Wyborczej” w marcu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
liczba odsłon na użytkownika |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
Wyborcza.pl |
2 511 800 |
37 838 658 |
9,68 |
00:18:28 |
11,65% |
Wyborcza.biz |
1 664 318 |
19 561 105 |
7,90 |
00:16:16 |
7,72% |
Gazeta.pl - Warszawa |
778 908 |
8 463 319 |
7,84 |
00:11:29 |
3,61% |
Gazeta.pl - Trójmiasto |
576 286 |
4 537 023 |
5,79 |
00:09:09 |
2,67% |
Gazeta.pl - Poznań |
488 390 |
3 531 223 |
5,49 |
00:07:56 |
2,27% |
Gazeta.pl - Wrocław |
447 831 |
5 543 123 |
9,74 |
00:11:26 |
2,08% |
Gazeta.pl - Katowice |
437 984 |
4 755 888 |
8,62 |
00:10:29 |
2,03% |
Gazeta.pl - Lublin |
383 536 |
3 303 366 |
6,84 |
00:08:55 |
1,78% |
Gazeta.pl - Kraków |
375 933 |
3 541 490 |
7,10 |
00:10:00 |
1,74% |
wysokieobcasy.pl |
332 400 |
1 784 337 |
3,63 |
00:06:26 |
1,54% |
W skali roku Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. osiągnęły nawet wzrosty liczby użytkowników. Pierwszy zyskał 227,9 tys. użytkowników (10 proc. w górę), a drugi - 156,2 tys. (10,4 proc. w górę). Na Wyborcza.pl wykonano o 513,4 tys. odsłon mniej niż przed rokiem (1,3 proc. w dół), a na Wyborcza.biz - o 1,64 mln więcej (9,2 proc. w górę). Z obu serwisów internauci korzystali zdecydowanie krócej niż w marcu ub.r. - na Wyborcza.pl czas przypadający na przeciętnego użytkownika zmalał o jedną trzecią, a na Wyborcza.biz - o jedną piątą.
>>> Paweł Wujec: paywall obniżył odwiedzalność o 3-4 proc., duże rozczarowanie ze współpracy z NK.pl
Spadki liczby użytkowników, odsłon i czasu przypadającego na użytkownika zanotowały natomiast pozostałe strony „Gazety Wyborczej” z czołowej dziesiątki - serwisy wydań regionalnych „GW” i witryna „Wysokich Obcasów”. Zdecydowanie najwięcej stracił serwis Wroclaw.gazeta.pl - miał o 200 tys. użytkowników i 3,58 mln odsłon (to 30,9 i 39,3 proc. w dół), a średni czas zmalał o jedną trzecią.
Ogółem dziesięć najpopularniejszych stron „GW” zanotowało w marcu br. 8 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności), czyli zaledwie o 10,5 tys. mniej niż rok wcześniej. Natomiast liczba odsłon zmalała o 14,81 mln (13,8 proc. w dół), do 92,86 mln, a czas przypadający na przeciętnego użytkownika - średnio o 32,8 proc.
TOP10 serwisów „Gazety Wyborczej” rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
marzec 2014 |
marzec 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
Wyborcza.pl |
2 511 800 |
37 838 658 |
00:18:28 |
2 283 917 |
38 352 104 |
00:27:49 |
Wyborcza.biz |
1 664 318 |
19 561 105 |
00:16:16 |
1 508 069 |
17 919 072 |
00:20:12 |
Gazeta.pl - Warszawa |
778 908 |
8 463 319 |
00:11:29 |
841 486 |
12 014 876 |
00:18:34 |
Gazeta.pl - Trójmiasto |
576 286 |
4 537 023 |
00:09:09 |
584 905 |
6 357 470 |
00:14:05 |
Gazeta.pl - Poznań |
488 390 |
3 531 223 |
00:07:56 |
535 746 |
6 051 651 |
00:14:23 |
Gazeta.pl - Wrocław |
447 831 |
5 543 123 |
00:11:26 |
647 859 |
9 128 700 |
00:16:57 |
Gazeta.pl - Katowice |
437 984 |
4 755 888 |
00:10:29 |
523 202 |
5 905 527 |
00:12:59 |
Gazeta.pl - Lublin |
383 536 |
3 303 366 |
00:08:55 |
359 608 |
4 196 174 |
00:12:06 |
Gazeta.pl - Kraków |
375 933 |
3 541 490 |
00:10:00 |
412 522 |
4 846 012 |
00:14:36 |
wysokieobcasy.pl |
332 400 |
1 784 337 |
00:06:26 |
310 545 |
2 895 134 |
00:12:47 |
Na drugiej podstronie porównanie wyników z marca z danymi ze stycznia i lutego br.
Dołącz do dyskusji: Przez paywall czołowe serwisy „Gazety Wyborczej” w dół o ponad 10 proc.