Publicis Groupe chce kupić agencję interaktywną Sapient za 3,7 mld dol.
Maurice Lѐvy, szef Publicis Groupe zamierza przejąć interaktywną agencję Sapient. To największa transakcja holdingu od czasu zakupu w 2002 r. Bcom3.
Lѐvy ogłosił zamiar zakupu Sapient przez Publicis Groupe tuż po tym, jak Sapient ujawniła swoje wyniki finansowe za III kw. br. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku wykazały one 9-procentowy wzrost przychodów, które osiągnęły poziom 364,9 mln dol. Jednocześnie jednak zysk operacyjny zmalał o 15 proc.
Publicis Groupe oferuje za Sapient 3,7 mld dol. Gdyby transakcja doszła do skutku, to agencja powiększyłaby portfolio interaktywnych podmiotów należących do francuskiego holdingu. Ostatnio ogłoszono, że dwie z jego agencji - Razorfish i Rosetta - zostaną ze sobą połączone w jedną sieć.
W ciągu ostatnich 8 lat Publicis Groupe wydała na rozmaite akwizycje 7,5 mld dol., przejmując między innymi Digitas, Razorfish, Rosettę, Rokkan i Matomy. Obserwatorzy rynku reklamowego zwracają uwagę na fakt, że chęć zakupu Sapient może oznaczać jeszcze mocniejszy kurs Publicis w kierunku reklamy internetowej, jednak oferowana kwota jest oceniana jako wygórowana.
- Trzeba pamiętać, że jedna trzecia działalności Sapient dotyczy klasycznych usług w branży IT - podkreśla cytowany przez serwis „Adweek” Seth Alpert, dyrektor zarządzający w firmie doradczej AdMedia Partners. - To ciekawe, w jaki sposób Publicis zamierza zagospodarować tę część zasobów Sapient - zastanawia się.
Wśród ekspertów pojawiły się przypuszczenia, że szef Publicis zamierza sprzedać jedną z należących do holdingu tradycyjnych sieci reklamowych - Saatchi & Saatchi lub Leo Burnett po to, by przyspieszyć swoją „digitalizację”. Sam Lѐvy przyznał, że spotkał się z podobnymi sugestiami ze strony swoich współpracowników, zaprzeczył jednak, by w najbliższym czasie istniały plany sprzedaży którejkolwiek sieci wchodzącej w skład holdingu.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe chce kupić agencję interaktywną Sapient za 3,7 mld dol.