Publicis Groupe kupuje za 4,4 mld dolarów firmę Epsilon
Publicis Groupe, właściciel m.in. agencji reklamowej Leo Burnett, Publicis Media czy domów mediowych Starcom i Zenith przejmuje za 4,4 mld dolarów specjalizującą się w marketingu danych firmę Epsilon.
Epsilon specjalizuje się w marketingu danych. Transakcja zakupu przez Publicis Groupe ma zostać zamknięta w trzecim kwartale br.
- Wraz z przejęciem Epsilon, Publicis Groupe wprowadza niezbędną technologię, wiedzę i talent, aby uzupełnić naszą ofertę w zakresie kreatywności, transformacji mediów i biznesu oraz pomóc naszym klientom pokonać ich konkurencję i osiągnąć zysk - powiedział cytowany w komunikacie prezes Publicis Groupe Arthur Sadoun dodając, że umowa pomoże Publicis „dostarczać spersonalizowane doświadczenia w skali” jej klientom.
Zgodnie z warunkami umowy Publicis przejmie Epsilon za kwotę w wysokości 4,4 mld dolarów, co stanowi cenę zakupu netto w wysokości 3,95 mld dolarów „po odjęciu korzyści z podwyższenia podatku związanego z przejęciem”.
Firma Epsilon, której właścicielem jest Alliance Data Systems z siedzibą w Irving w Teksasie od 2004 roku, według rankingu Ad Age Datacenter zajmuje 13 miejsce na świecie pod względem wielkości agencji. W oświadczeniu wydanym przez Publicis poinformowano, że Epsilon osiągnął 1,9 mld dolarów przychodów netto w 2018 roku, z czego 97 proc. w USA. Firma zatrudnia 9 tys. pracowników, w tym 3,7 tys. ekspertów od danych.
Oprogramowanie „lojalnościowe” Epsilon obsługuje 600 mln kont i ma „ponad 250 mln unikalnych konsumentów zidentyfikowanych w Stanach Zjednoczonych, a jego własne platformy Conversant (zajmuje się automatyzacją marketingu reklamowego) obsługują 1 mld aktualizacji co 5 minut, co pozwala na dalsze ulepszanie przesyłania wiadomości na podstawie spostrzeżeń konsumentów w czasie rzeczywistym.
Alliance Data kupiła Epsilon za 314,5 mln dolarów w październiku 2004 roku. 1 kwietnia br., gdy Publicis potwierdził, że prowadzi rozmowy na temat zakupu Epsilon, akcje grupy spadły do 45,12 euro, najniższej ceny od 2012 roku. Do 12 kwietnia br. cena wzrosła do 47,19 euro, czyli o 0,9 proc. Akcje Alliance Data kosztowały wtedy 180,93 dolarów.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe kupuje za 4,4 mld dolarów firmę Epsilon