Publicis Groupe zainwestuje w 90 startupów, przeznaczy na każdy od 10. do 500. tysięcy euro
Koncern marketingowy Publicis Groupe, do którego należą m.in. Saatchi & Saatchi i Starcom Mediavest Group, zobowiązał się do zapewnienia finansowania i doradztwa dla 90 startupów internetowych. W ten sposób chce uczcić 90 lat istnienia na rynku reklamowym.
Publicis Groupe zaprasza zainteresowane firmy do składania swoich zgłoszeń na uruchomionej w niedzielę platformie internetowej Publicis90. Firma zamierza wspierać przedsiębiorców, którzy chcą wprowadzić swoje projekty w życie lub rozwijać te już istniejące. Dla nowo uruchamianych projektów przeznaczy po 10 tys. euro, a dla tych już istniejących startupów - do 500 tys. euro.
Zgłoszenia projektów na platformie Publicis90 będą przyjmowane do 28 lutego br. Wyboru tych najlepszych i najlepiej rokujących dokonają pracownicy sieci Publicis Groupe. Regionalne jury wybierze z nich listę kandydatów, spośród których globalne jury sieci wybierze ostateczną listę 90 projektów. Będą one potem wspierane przez ekspertów Publicis Groupe w zakresie marketingu, zarządzania, komunikacji i technologii.
Maurice Levy, prezes Publicis Groupe powiedział, że projekt Publicis90 jest zgodny z filozofią grupy i jej założyciela, Marcela Bleusteina-Blancheta. - Chodzi o to, by pomóc młodym przedsiębiorcom w realizacji ich celów. Nie tylko poprzez inwestycje, ale też udostępnienie im zasobów naszej grupy przez rok - wyjaśnił Levy. - Zamiast oglądać się wstecz i wspominać 90 lat historii zdecydowaliśmy się wyciągnąć pomocną dłoń do młodych przedsiębiorców - podkreślił.
Projekt wsparcia 90 startupów będzie koordynowany przez specjalną dywizję powołaną w ramach Publicis Groupe, na której czele stoi Maxime Baffert, CEO agencji Proximedia Europe.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe zainwestuje w 90 startupów, przeznaczy na każdy od 10. do 500. tysięcy euro