„Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”, „Rzeczpospolita” zyskała najwięcej
W maju 2013 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, a największy wzrost zanotowała „Rzeczpospolita”. Wśród tzw. mutacji cyfrowych liderem była „Gazeta Wyborcza”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w maju 2013 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 289 egz. W porównaniu do maja 2012 roku tytuł zyskał 55,73 proc. Miał on drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 18,53 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z wynikiem na poziomie 9 285 egz., czyli o 128,58 proc. większym niż w maju 2012 roku. Zanotowała ona jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego sprzedaż e-wydań wzrosła o 31,62 proc. do 2 252 egz. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 19,13 proc.
Z kolei na czwartą lokatę spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 2 246 egz., czyli o 9,61 proc. więcej niż rok wcześniej.
W maju 2013 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 174 egz. była „Gazeta Wyborcza” (która mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 458 egz. (wzrost o 6,76 proc.), a na trzecim - „Parkiet” (86 egz., wzrost o 168,75 proc.).
ZKDP |
maj |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 289 |
0 |
50 125 |
5 965 |
0 |
52 386 |
Rzeczpospolita |
9 285 |
458 |
65 991 |
4 062 |
429 |
77 083 |
Puls Biznesu |
2 252 |
0 |
11 772 |
1 711 |
0 |
12 566 |
Gazeta Wyborcza |
2 246 |
1 174 |
203 740 |
2 049 |
0 |
229 269 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
373 |
86 |
3 640 |
330 |
32 |
4 179 |
Gazeta Polska Codziennie |
339 |
0 |
26 243 |
245 |
0 |
26 091 |
Przegląd Sportowy |
125 |
0 |
37 880 |
109 |
0 |
44 403 |
Fakt Gazeta Codzienna |
98 |
0 |
337 790 |
72 |
0 |
384 349 |
Super Express |
0 |
0 |
157 153 |
164 |
0 |
155 614 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”, „Rzeczpospolita” zyskała najwięcej