Ranking miesięczników historycznych i popularnonaukowych. Na czele „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii”
W kwietniu 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2015 roku wyniosła 102 055 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 2,86 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,79 proc. i wyniósł 68 743 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycję lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 27 623 egz., po spadku o 11,32 proc.
Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 27 115 egz., po wzroście o 5,20 proc. - jedynym w zestawieniu. W kwietniu 2014 roku tytuł ten był trzeci.
Zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 23 040 egz., po spadku o 17,06 proc. - największym w rankingu.
ZKDP |
kwiecień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
159 989 |
102 055 |
102 055 |
169 988 |
105 060 |
105 060 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
131 991 |
69 071 |
68 743 |
167 000 |
71 502 |
71 452 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
W Sieci Historii |
60 233 |
27 688 |
27 623 |
63 023 |
31 249 |
31 149 |
Newsweek Polska Historia |
49 000 |
27 204 |
27 115 |
59 987 |
25 774 |
25 774 |
Focus Historia |
41 000 |
23 040 |
23 040 |
60 000 |
27 778 |
27 778 |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 22,52 proc., pochwalić się mógł magazyn „Focus Historia”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 12,75 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
marzec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
159 989 |
102 055 |
102 055 |
159 955 |
116 970 |
116 970 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
131 991 |
69 071 |
68 743 |
133 939 |
71 870 |
71 820 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
W Sieci Historii |
60 233 |
27 688 |
27 623 |
59 970 |
27 333 |
27 263 |
Newsweek Polska Historia |
49 000 |
27 204 |
27 115 |
49 995 |
22 918 |
22 672 |
Focus Historia |
41 000 |
23 040 |
23 040 |
42 000 |
18 805 |
18 805 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Ranking miesięczników historycznych i popularnonaukowych. Na czele „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii”