Co najchętniej oglądali Polacy w telewizji 2018 roku? (raport)
Wśród transmisji sportowych najwięcej widzów w 2018 roku miał mundialowi mecz Polska-Kolumbia. Na czele seriali uplasowało się „M jak miłość”, pozycji informacyjno-publicystyczno-reporterskich - „Teleexpress”, programów rozrywkowych - „Sylwester marzeń z Dwójką”, a filmów - „Kevin sam w domu”.
Największą widownię w zeszłym roku zgromadziła transmisja mundialowego meczu Polska-Kolumbia. W samej TVP1 oglądało ją 11,64 mln widzów, co przełożyło się na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Na drugim miejscu sklasyfikowana została transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Wygrane przez Kamila Stocha zawody z Bischofshofen (Polak zwyciężył również w całym cyklu TCS) 6 stycznia śledziło średnio 7,28 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 47,11 proc. udziału.
Podium uzupełnia relacja z pierwszego olimpijskiego konkursu skoków narciarskich w Pjongczangu, który miał miejsce w sobotnie popołudnie 10 lutego polskiego czasu. Trwające niemal trzy godziny zawody śledziło średnio 6,33 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 50,46 proc. udziału.
Wśród seriali największą widownię zgromadziła obyczajowa produkcja „M jak miłość”, której odcinek z 30 stycznia oglądało 6,43 mln widzów, co przełożyło się na 40,14 proc. udziału w rynku w 4+.
Drugie miejsce zajęło „Na dobre i na złe” (4,21 mln widzów; 25,76 proc. udziału), a podium uzupełnia zapowiedź „Pensjonatu nad rozlewiskiem” pokazana w TVP2 (4,14 mln widzów; 25,38 proc. udziału).
Najchętniej oglądaną pozycją informacyjno-publicystyczno-reporterską był dziennik „Teleexpress” TVP1, który 28 stycznia (pokazanego wyjątkowo w przerwie konkursu skoków o 17.05) na antenie tej stacji obejrzało 6,41 mln widzów (41,49 proc. udziału).
Na drugim miejscu znalazło się specjalne wydanie „Wiadomości” (4,26 mln widzów; 25,76 proc. udziału), a podium uzupełniają „Wydarzenia” (4,02 mln widzów; 25,38 proc. udziału).
Wśród programów rozrywkowych najwięcej widzów zgromadził trwający ponad 5 godzin „Sylwester marzeń z Dwójką” (5,51 mln osób; 39,60 proc. udziału).
Wiceliderem był tutaj reality-show „Rolnik szuka żony”, którego odcinek z 2 grudnia śledziło 4,59 mln widzów (29,05 proc. udziału). Trzeci był teleturniej „Jaka to melodia?” (6,62 mln widzów; 23,11 proc.).
Na czele filmów znalazł się kultowy „Kevin sam w domu” (emisja 24 grudnia w Polsacie; 4,51 mln widzów). Podium uzupełniają: „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach” (3,29 mln widzów; 20,80 proc. udziału) i „Wołyń” (3,06 mln widzów; 22,65 proc. udziału).
Ranking topowych programów w grupie komercyjnej 16-49.
Dołącz do dyskusji: Co najchętniej oglądali Polacy w telewizji 2018 roku? (raport)