SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: IKEA, Zalando i Calvin Klein, „Mama, tata, tablet”, „Star Wars”, „Wąstopad” (wideo)

W tym tygodniu do zestawienia najciekawszych reklam trafiły trzy produkcje zagraniczne i dwie polskie. Są to międzynarodowe spoty promujące IKEA, sklep Zalando z bielizną Calvin Klein i grę „Star Wars: Battlefront” oraz dwie polskie akcje społeczne: „Wąstopad” i „Mama, tata, tablet”.

Zalando i Calvin Klein: „#shareyoursexy”

Marketer w tej kampanii nie tylko udowadnia, że bycie sexy nie jest równoznaczne z wulgarnością, ale zwraca uwagę, że seksowny wygląd daje pewność siebie.

Internetowy sklep odzieżowy Zalando we współpracy z producentem bielizny Calvin Klein Underwear rusza z nową kampanią reklamową pod hasłem „#shareyoursexy”. Jej twarzą jest modelka Joan Smalls. Działania są kontynuacją kampanii „#shareyourstyle” i mają zachęcić Europejczyków do podzielenia się z innymi własnym wyobrażeniem na temat bycia sexy. Dodatkowym aspektem jest próba odejścia od typowego rozumienia pojęcia „sexy” na rzecz pewności siebie oraz świadomości, że bycie seksownym wypływa z wnętrza.

W spotach modelka Joan Smalls nawiązuje do symboli różnych krajów europejskich: szwajcarskich zegarków, holenderskich rowerów, itp. Klipy wspierane są materiałem zza kulis, w którym Smalls i partnerujący jej Tobias Sorensen opowiadają o tym, co sami uznają za sexy.

W ramach kampanii utworzono specjalny hub, gdzie odbiorcy mogą poznać zdanie innych i podzielić się tym, co dla nich samych oznacza bycie seksownym. W serii lokalnych spotów emitowanych w mediach społecznościowych Joan Smalls zwraca się bezpośrednio do konsumentów z kilkuset miast.

Kampania #shareyoursexy rusza 15 listopada br. w Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Norwegii, Polsce, Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz Włoszech. Na stronie share.zalando.pl klienci znajdą materiał dedykowany konceptowi dzielenia się. Kampania będzie miała zasięg globalny i będzie dostępna na wszystkich platformach, takich jak Zalando.pl, Facebook, Youtube, Instagram. Działania prowadzone są też w kinach i telewizji.

Reżyserem reklam telewizyjnych jest Daniel Jackson, za produkcję odpowiada No Wheelies, za postprodukcję - Modern Post i Slaugtherhouse.

W kampanii na Instagramie wykorzystano spoty, na potrzeby akcji na Facebooku w Polsce powstało 300 różnych reklam graficznych. Media do kampanii zaplanowały i kupiły dom mediowy PHD Media Direction (kina) oraz dział marketingu Zalando (pozostałe media).

Agencje: PHD Media Direction (zakup czasu w kinach), No Wheelies (produkcja), Modern Post i Slaugtherhouse (postprodukcja).


Fundacja Dzieci Niczyje: „Mama, tata, tablet”

Ta kampania zasługuje na wyróżnienie, bo zwraca uwagę na poważny społeczny problem, który obecnie dotyczy wielu rodzin, zwłaszcza młodych rodziców, którzy zajęci codziennymi obowiązkami „oddają” opiekę nad swoimi dziećmi różnym elektronicznym gadżetom. I są dumni, że ich maleństwa potrafią posługiwać się tabletami czy smartfonami - a to nie zawsze powinno być powodem do dumy.

Fundacja Dzieci Niczyje przestrzega w kampanii przed niekontrolowanym korzystaniem przez dzieci z elektroniki. Podstawą są wyniki sondażu zleconego firmie Millward Brown, w którym 40 proc. rodziców dzieci w wieku do drugiego roku życia zadeklarowało, że korzystają one z tabletów i smartfonów, a prawie 30 proc. - że robią to codziennie. W przedziale wiekowym: 5-6 lat odsetek dzieci korzystających z urządzeń mobilnych wyniósł już 84 proc.

Akcja zwraca uwagę na zbyt wczesne i niekontrolowane korzystanie z tych urządzeń przez małe dzieci. Na uruchomionej stronie Mamatatatablet.pl znajdują się wskazówki w tym zakresie przygotowane dla rodziców oraz broszurka z rekomendacjami fundacji. Ponadto pod numerem 800 100 100 działa bezpłatny numer telefonu dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci.

Kampania obejmuje też działania w mediach zewnętrznych (kobiecych, poradnikowych i dla rodziców): spot telewizyjny i radiowy (w stylistyce filmów przyrodniczych, głosu do niego użyczyła Krystyna Czubówna) oraz plakat, a także aktywności w social media.

Autorzy: Astro (koncepcją i realizacja spotu), Ewa Brejnakowska-Jończyk (grafika).


IKEA: bajkowy świat wyobraźni

Międzynarodowe spoty IKEA niemal zawsze przykuwają uwagę widza, bo poziomem kreatywnym wyróżniają się w natłoku reklamowych produkcji. Tak jest i tym razem: marka utrwala swój wizerunek pokazując relacje na linii dziecko - ojciec.

Nowy spot reklamujący sieć sklepów IKEA zabiera widza do dziecięcej krainy pełnej kolorów i bajkowych postaci udowadniając, że w dobrej zabawie jedynym ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia.

Bohaterami animowanego spotu są bajkowy ptak, nietoperz i robot. Ten ostatni przy pomocy przyjaciół próbuje nauczyć się trudnej sztuki latania. Bez powodzenia do momentu, w którym robot odkrywa u siebie możliwość odpalenia specjalnych silników pozwalających na unoszenie się w powietrzu.

Cała historia opowiedziana jest w konwencji dziecięcych bajek, a scenerię stanowią barwne pejzaże z latającymi wyspami. Na koniec okazuje się, że ten kolorowy świat został wykreowany w wyobraźni dzieci, które bawią się ze swoim tatą.

Agencja: Mother London.


Electronic Arts: „Star Wars: Battlefront”

Fajnie pokazano to, jakim sposobem na oderwanie się od szarej codzienności może być gra komputerowa. Dobrze stargetowana reklama, wobec której fani „Gwiezdnych Wojen” nie przejdą obojętnie.

Urzędnicy, studenci, nastolatki, chłopaki na deskorolkach, a nawet Anna Kendrick - wszyscy znikają w jednej sekundzie pozostawiając po sobie puste ciuchy i buty, by znaleźć się w zupełnie innym świecie - „Gwiezdnych Wojen”. Tak swoją nową grę reklamuje koncern Electronic Arts. Nowy spot promujący kolejną odsłonę gier osadzonych w środowisku „Gwiezdnych Wojen” - „Star Wars: Battlefront” stara się przekonać widzów, że każdy z nas może się przenieść w krainę wyobraźni.

W kolejnych kadrach na ekranie ludzie znikają równie nagle, jak stało się to w momencie śmierci z Obi-Wanem Kenobi w filmie „Gwiezdne Wojny: Nowa nadzieja”. Pozostają po nich jedynie pozbawione ciała ubrania i buty. Wśród znikających niespodziewanie jest także Anna Kendrick - aktorka znana z filmowej sagi „Zmierzch”.

Ci sami ludzie pojawiają się ponownie w zupełnie innym świecie, wykreowanym przez twórców gry „Star Wars”. Tutaj mogą stać się bohaterami i wziąć udział w zmaganiach, które z pewnością zmienią losy niejednej galaktyki.

- Wiedzieliśmy, że musimy myśleć o tym projekcie globalnie, i dlatego zbudowaliśmy opowieść tak, jak zapowiedź Pucharu Świata – tłumaczy w rozmowie z serwisem Adweek Ryan Hartsfield, dyrektor kreatywny w agencji Heat, która odpowiada za przygotowanie reklamy. - Gwiezdne Wojny, tak jak futbol, ma cały ekosystem fanów kochających tę sagę niezależnie od wieku, płci, miejsca zamieszkania, religii i wychowania. To jak sekretny klub, z tym tylko, że obejmuje kilkaset milionów ludzi na całym świecie.

Spot jest nadawany w internecie oraz w amerykańskich stacjach telewizyjnych, m.in. w ESPN.

Agencja: Heat.


TNT: „Wąstopad” z Adamem „Nergalem” Darskim

Angażująca akcja w zabawny sposób zwracająca uwagę na ważny problem, jakim jest rak prostaty. Z jednej strony poprzez fajną zabawę zachęca do profilaktycznych badań, z drugiej - dzięki niej wsparcie finansowe otrzyma Fundacja Rak’n’Roll.

Stacja TNT uruchomiła w ramach charytatywnej akcji „Wąstopad” specjalną aplikację na Facebooku, w której zachęca mężczyzn do zapuszczania filmowego wąsa. Ambasadorem inicjatywy jest Adam „Nergal” Darski.

Aby dołączyć do akcji, należy zapuścić wąsy i wystylizować je na jednego ze znanych filmowych bohaterów. Zdjęcie swojej wąsiastej fryzury należy następnie wysłać za pomocą aplikacji znajdującej się na fanpage’u TNT Polska na Facebooku. Za każde wykonane i umieszczone w aplikacji zdjęcie z wąsem stacja przekaże 10 zł Fundacji Rak’n’Roll na badania urologiczne dla mężczyzn w ramach wsparcia programu profilaktyki raka prostaty - „Gadaj*Badaj”.

Charytatywnej akcji towarzyszy konkurs, w którym wygrać można usługę stylizacji w należącym do Adama „Nergala” Darskiego salonie Barberian Academy & Barber Shop. Na zdobywcę nagrody głównej czeka także spotkanie z wokalistą.

Ponadto w ramach akcji „Wąstopad” TNT przypomni znane filmy z wąsaczami w roli głównej, m.in. „Mistrz kierownicy ucieka”, „Shaft” i „Wielka heca Bowfingera”. Emisja w listopadowe czwartki o godz. 21:00. Filmy mają stanowić inspirację do zapuszczenia filmowego wąsa, podobnie jak galeria zdjęć w aplikacji, a wkrótce również instruktażowe filmiki przygotowane przez Nergala.

„Wąstopad” (oryg. „Movember” - zbitka angielskich słów: "moustache" - "wąsy" i "november" - "listopad") to trwająca co rok przez cały listopad międzynarodowa akcja charytatywna, w ramach której mężczyźni na całym świecie zapuszczają wąsy. Jej celem jest podnoszenie świadomości problemu raka prostaty i zachęcenie panów do wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Pomagają one odpowiednio wcześnie wykrywać chorobę, która jest drugim co do częstości występowania nowotworem u mężczyzn w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: IKEA, Zalando i Calvin Klein, „Mama, tata, tablet”, „Star Wars”, „Wąstopad” (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl