Reklamy tygodnia: „XI. Nie porzucaj”, „Przekażmy sobie znak pokoju”, Łaciate (wideo)
W zestawieniu najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się tym razem dwie kampanie społeczne i jedna komercyjna. Wszystkie są polskimi produkcjami. Są to kampanie pod hasłami: „XI. Nie porzucaj”, „Przekażmy sobie znak pokoju” oraz komercyjny spot promujący mleko Łaciate.
„Przekażmy sobie znak pokoju”
Kampania Przeciw Homofobii, Grupa Polskich Chrześcijan LGBTQ „Wiara i Tęcza”, Stowarzyszenie na rzecz Osób LGBT Tolerado
Agencja: MullenLowe Warsaw
Dowodem tego, jak bardzo potrzebna jest ta kampania jest liczba komentarzy z wielu różnych środowisk na jej temat.
W ramach kampanii społecznej „Przekażmy sobie znak pokoju” znani działacze katoliccy oraz wierzące osoby LGBT apelują o szacunek wobec osób homoseksualnych, biseksualnych i transpłciowych. Swoimi przemyśleniami na ten temat dzielą się m.in. teolożka Halina Bortnowska, i Dominika Kozłowska, redaktor naczelna miesięcznika „Znak”.
W spocie pojawiają się też Katarzyna Jabłońska i Cezary Gawryś z kwartalnika „Więź”, Zuzanna Radzik, teolożka i publicystka „Tygodnika Powszechnego”, a także psycholożka Natalia de Barbaro. Głos zabierają też same osoby LGBT oraz ich rodzice, m.in. Marta Abramowicz i Anna Strzałkowska z Tolerado oraz Kinga Kosińska, autorka książki „Brudny róż”.
„Przekażmy sobie znak pokoju” to nazwa pierwszej w Polsce kampanii społecznej, w którą - na zaproszenie organizacji LGBT - włączyli się przedstawiciele środowisk katolickich. Akcja ma na celu przypomnienie, że z wartości chrześcijańskich wypływa konieczność postawy szacunku, otwarcia i życzliwego dialogu wobec wszystkich ludzi, także homoseksualnych, biseksualnych i transpłciowych.
Kampanię współorganizują Kampania Przeciw Homofobii, Grupa Polskich Chrześcijan LGBTQ „Wiara i Tęcza” oraz Stowarzyszenie na rzecz Osób LGBT Tolerado. Patronatu medialnego kampanii udzieliły redakcje katolickich pism: „Tygodnika Powszechnego”, „Znaku”, „Więzi” oraz „Kontaktu”. Swoje wsparcie zadeklarowały też m.in. Kluby „Tygodnika Powszechnego”.
Kampania outdoorowa (citylighty i backlighty w ponad 300 lokalizacjach w 10 miastach) potrwa do końca września. Towarzyszy jej strona znakpokoju.com, na której dostępne są spoty z bohaterami i bohaterkami kampanii. Jesienią organizowane będą spotkania wokół tematów poruszonych w spotach dostępnych w internecie.
Za koncepcję kreatywną plakatu i jej realizację kampanii odpowiada agencja MullenLowe Warsaw.
Łaciate: „Białe po mamie i zdrowie po byku”
Agencje: Leo Burnett, Film Reaktor, Panoptiqum i MEC
Ta reklama jest po prostu urocza, a jej hasło zabawne.
Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa mleka Łaciate (SM Mlekpol) prowadzona pod jasłem „Białe po mamie i zdrowe po byku”. Nowy spot Łaciatego pokazuje w romantycznej konwencji miłość krowy i byka, której efektami jest narodzenie stadka cielaków. Podsumowuje to slogan: „Białe po mamie i zdrowe po byku”. - Cały czas chcemy podtrzymać i kreować świadomość marki nawet tak silnej i pozytywnie kojarzonej jak Łaciate - komentuje Ewa Gromadzka, kierownik marketingu w SM Mlekpol.
Akcja reklamowa jest prowadzona od początku września, obejmuje telewizję (kanały główne i tematyczne), internet (serwisy VoD) oraz outdoor (billboardy w największych miastach). Potrwa do końca br.
Kreacją kampanii zajęła się agencja Leo Burnett. Spot wyreżyserował duet Jakubowska / Gronowski, produkcją zajął się dom produkcyjny Film Reaktor, a postprodukcją - Panoptiqum.
„XI. Nie porzucaj”
Karmimy Psiaki i Fundacja Sarigato
Niezwykle wymowna akcja, świetne zdjęcia. Brawo za tak odważne podejście do istotonego problemu - sytuacji, które stają się wręcz nagminne.
Na profilach social mediowych Nataszy Urbańskiej, Rafała Maślaka, Kamili Szczawińskiej i Sylwii Nowak pojawiły się zdjęcia przedstawiające ich w niepokojących sytuacjach: przywiązanych do drzewa, wyrzuconych z samochodu, zakopanych żywcem, skatowanych łopatą. Fotografie to element kampanii społecznej „XI. Nie porzucaj”, przygotowanej przez akcję Karmimy Psiaki i Fundację Sarigato.
Kampania społeczna „XI. Nie porzucaj” ma na celu przeciwdziałanie porzuceniom zwierząt w wakacje. Na fotografiach gwiazdy są przedstawione w sytuacjach, w jakich często znajdują się porzucone i krzywdzone zwierzęta - przywiązane do drzewa, do znaku drogowego, zakopane żywcem, wyrzucone z samochodu, skatowane.
Twórcy kampanii „XI. Nie porzucaj” oprócz zwrócenia uwagi na problem mają pomysł, jak go rozwiązać. Dzięki zbiórce na wspieram.to/nieporzucaj chcą stworzyć portal, który będzie bazą hoteli dla zwierząt i prozwierzęcych hoteli. Osoby planujące wakacje będą mogły na nim sprawdzić, gdzie bez problemu przenocują ze swoim zwierzęciem, albo kto może się nim zaopiekować pod ich nieobecność.
Fotografie zostały zrealizowane przy współpracy Fundacji Sarigato z fotografem Piotrem Myszkowskim - Invictus Production i jego zespołem - stylizacja: Hanna Duda.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: „XI. Nie porzucaj”, „Przekażmy sobie znak pokoju”, Łaciate (wideo)