Droższe reklamy w TVN, za spot przy „Hipnozie” więcej niż przy „Faktach”
W cenniku reklamowym TVN na luty br. spoty są średnio kilkanaście procent droższe niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy programie „Hipnoza”, który startuje wraz z wiosenną ramówką stacji.
TVN jako jedyny ogólnopolski nadawca telewizyjny wprowadza wiosenną ramówkę już w lutym. 12 lutego w tzw. paśmie access time startują nowe odcinki takich programów, jak „Ukryta prawda”, „Szpital”, „19+” i „Szkoła”.
Z kolei po 19 lutym na antenie TVN pojawią się premierowe odcinki takich programów, jak m.in. „Milionerzy”, „Kuchenne Rewolucje”, „Agent Gwiazdy”. 24 lutego zadebiutuje natomiast nowy program w ramówce stacji - „Hipnoza”. I to właśnie przy tej produkcji trzeba zapłacić najwięcej za reklamę - 30-sekundowy spot wyceniono na 51,4 tys. zł (cena netto, bez rabatów).
Nieznacznie mniej kosztują spoty przy innych wiodących programach TVN. 45,1 tys. zł kosztuje spot przy „Kuchennych Rewolucjach” (rok temu: 37,1 tys. zł), 43,3 tys. zł natomiast trzeba zapłacić za reklamę przy wtorkowym serialu „Diagnoza”, który wraca na antenę 20 lutego br.
Marketerzy zainteresowani reklamą przy programie „Agent Gwiazdy” wydadzą na 30-sek. film 41,7 tys. zł (w ub.r. 36,9 tys. zł), a ci chcący pokazać się w bloku przy kulinarnym show „Masterchef - Najlepsi z najlepszych” (25 lutego) - 44,1 tys.zł (czyli 9,2 tys. zł więcej niż w lutym ub.r.).
Spoty przy „Milionerach” wyceniono na maksymalnie 34 tys. zł (przed rokiem 22,2 tys. zł), a przy show „Kuba Wojewódzki” - na 26,4 tys. zł, czyli 2,3 tys. zł więcej niż w lutym ub.r.
6 lutego TVN pokaże „Galę Bestsellery Empiku 2017” - reklama przy tej transmisji kosztuje 23,3 tys. zł. Z kolei 26 lutego stacja wyemituje event „Pożar w burdelu przedstawia fabrykę patriotów” - wtedy reklama kosztuje 30,8 tys. zł.
Reklamodawcy, którzy są zainteresowani obecności przy wieczornych „Faktach”, muszą liczyć się z wydatkiem do 45,5 tys. zł na spot, który zostanie pokazany przy ich niedzielnym wydaniu i do 44,4 tys. zł przy emisji w pozostałe dni. Przed rokiem ceny te wynosiły, odpowiednio, 37,7 tys. zł i 41,2 tys. zł.
Reklamy przy serwisie sportowym wyceniono na 41,2 tys. zł w niedziele i do 38,1 tys. zł w dni powszednie (w ub.r. było to odpowiednio: 30 tys. zł i 32,4 tys. zł). Natomiast emisja spotu przy prognozie pogody to koszt rzędu 39,5 tys.zł w niedzielny wieczór i 34,7 tys. zł od poniedziałku do piątku (przed rokiem było to: 27,5 tys. zł i 28,6 tys. zł).
TVN Media ogłosiło cennik na luty równocześnie z biurem reklamy TVP.
Dołącz do dyskusji: Droższe reklamy w TVN, za spot przy „Hipnozie” więcej niż przy „Faktach”