Rewelacyjne nastroje w reklamie
Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wzrósł o 2,66 punktów - z 79,59 do poziomu 82,25.
W porównaniu do poprzedniej fali badania, respondenci lepiej oceniają zarówno obecną sytuację (rośnie zwłaszcza odsetek osób zdecydowanie zadowolonych), jak i oczekują dalszej poprawy. 69 proc. respondentów obecną sytuację na rynku mediów i reklamy ocenia jako dobrą. Wysoki wskaźnik, a co za tym idzie optymistyczna ocena rynku mediów i reklamy, jest rezultatem ciągle poprawiającej się sytuacji gospodarczej. Jednocześnie respondenci uważają, że w ciągu najbliższych 3 miesięcy sytuacja nie ulegnie zmianie. Aż 3 proc. uważa, że zdecydowanie się poprawi (w porównaniu do październikowej fali badania – 1 proc. respondentów). Jest to rezultat także wyższy w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (81 punktów). Zdaniem ekspertów powodem takich wyników jest dobra kondycja polskiej gospodarki oraz plany wejścia na polski rynek nowych dużych firm.
BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy w koniunkturze na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy.
Badanie Millward Brown SMG/KRC na zlecenie "Brief".
Dołącz do dyskusji: Rewelacyjne nastroje w reklamie