Ruch w serwisach e-commerce wzrósł o jedną piątą. Dominuje Allegro, najmocniej w górę Euro.com.pl i eObuwie
Czołowe witryny e-commerce we wrześniu br. miały 19 proc. użytkowników i 23 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanym liderem jest niezmiennie Allegro, do czołówki awansowało Allegrolokalnie.pl, a procentowo najwięcej zyskały Euro.com.pl i eObuwie.com.pl.
We wrześniu br. przeglądarkową wersję Allegro odwiedziło 18,13 mln użytkowników, czyli 65,5 proc. wszystkich internautów w Polsce. Serwis zanotował 1,39 mld odsłon, średnio 76,9 na odwiedzającego - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Allegro jest zdecydowanym liderem w każdej z tych statystyk. Największą przewagę nad konkurentami ma w liczbie odsłon, pozostałe dziewięć witryn z zestawienia łącznie miało 777,1 mln odsłon.
Zajmująca drugie miejsce porównywarka cenowa Ceneo.pl, należąca do Allegro, zanotowała 11,55 mln użytkowników i 154,61 mln odsłon. Natomiast na uruchomionym w połowie września ub.r. Allegrolokalnie.pl 4,41 mln internautów wykonało 35,81 mln odsłon.
W czołowej dziesiątce są e-sklepy dwóch sieci elektromarketów. Serwis RTV Euro AGD zanotował 7,22 mln użytkowników i 72,37 mln odsłon, a witryna Media Expert - 7,21 mln odwiedzających i 67,25 mln odsłon.
Na Empik.com 5,96 mln internautów wygenerowało 87,74 mln odsłon. Na początku września Empik w ramach swojej usługi Empik Premium uruchomił darmową opcję Free.
Z kolei na chińskim Aliexpress.com 5,43 mln polskich internautów wykonało 209,18 mln odsłon, każdy przeciętnie 38,5. eObuwie.com.pl, należące do Grupy CCC, zanotowało 4,42 mln użytkowników i 64,53 mln odsłon.
Zestawienie zamykają serwisy dwóch sieci sklepów z wyposażeniem domu i ogrodu. Castorama.pl miała 3,95 mln użytkowników i 29,68 mln odsłon, a IKEA.com - 3,41 mln użytkowników i 55,93 mln odsłon.
Dziewięć czołowych serwisów (bez Allegrolokalnie.pl, które we wrześniu ub.r. zanotowało jeszcze zbyt małą odwiedzalność, żeby można ją było oszacować w badaniu Gemius/PBI) we wrześniu br. łącznie miało 67,28 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 2,13 mld odsłon. We wrześniu ub.r. zanotowały 56,49 mln odwiedzających i 1,73 mld odsłon, tym samym rok do roku zyskały 10,79 mln użytkowników (19,1 proc.) i 400,07 mln odsłon (23,1 proc.).
Allegro.pl w porównaniu z wrześniem ub.r. osiągnęło wzrost o 1,77 mln użytkowników (10,8 proc.) i 208,68 mln odsłon (17,6 proc.), a Ceneo.pl - o 1,1 mln użytkowników (10,5 proc.) i 55,67 mln odsłon (56,3 proc.).
Procentowo jeszcze więcej zyskało kilka innych witryn. Na Euro.com.pl przybyło 2,77 mln internautów (62,1 proc.) i 22,59 mln odsłon (45,4 proc.), a Empik.com - 1,2 mln użytkowników (25,3 proc.) i 20,85 mln odsłon (31,2 proc.), a na eObuwie.com.pl - 1,44 mln internautów (48,2 proc.) i 21,86 mln odsłon (51,2 proc.).
Castorama.pl osiągnęła wzrost o 863,2 tys. użytkowników (28 proc.) i 13,39 mln odsłon (82,2 proc.), a IKEA.com - 613 tys. odwiedzających (21,9 proc.) i 17,65 mln odsłon (46,1 proc.).
Jako jedyny spadek liczby użytkowników zanotował Aliexpress.com - w serwisie ubyło 6,5 tys. internautów (0,1 proc.), natomiast liczba odsłon zwiększyła się o 20,28 mln (10,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Ruch w serwisach e-commerce wzrósł o jedną piątą. Dominuje Allegro, najmocniej w górę Euro.com.pl i eObuwie