SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami w listopadzie (dane sprzedaży e-wydań dzienników)

W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w listopadzie 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 072 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 3,05 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 981 egz., o 2,61 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 36,22 proc. do 4 024 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 22,77 proc. do 173 egz., zanotował z kolei „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu był ósmy.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w listopadzie 2017 roku należała do tytułu „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 225 egz., po wzroście o 20,10 proc.

Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 133 egz., po wzroście o 29,93 proc. - największym w zestawieniu.

Podium, awansie z 15. pozycji, uzupełnia „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 389,18 proc. do 949 egz.

Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (również Polska Press Grupa) - było to 95 proc. do 10 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 14. na 22.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami w listopadzie (dane sprzedaży e-wydań dzienników)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stan
GW wszędzie na dnie...
odpowiedź
User
Maciek
DZ szoruje brzuchem. Nikt tego nie czyta ani w papiarze anie w necie. Titanic!
odpowiedź
User
Nico
GW wszędzie na dnie...
to nie do końca prawda - liczba prenumeratorów cyfrowych w GW to ponad 100 tys i tu jest liderem zdecydowanym (http://wyborcza.pl/7,75398,22543813,wyborcza-ma-110-tys-prenumeratorow-cyfrowych.html). Ludzie kupują dostęp do artykułów a nie do całych e-wydań
odpowiedź