Sąd w USA oddala pozew przeciwko Google ws przetargów na reklamy
We wtorek sąd okręgowy w Stanach Zjednoczonych oddalił znaczną część pozwu prokuratora generalnego Teksasu przeciwko Google i określił ją jako "niewiarygodną". Chodzi o sprawę dotyczącą domniemanej zmowy reklamowej między Google a Meta, właścicielem Facebooka.
Skargę przeciwko Google wniósł prokurator generalny Teksasu Ken Paxton. Zgodnie z pozwem w Teksasie, Google skontaktował się z Facebookiem po tym, jak ta platforma stała się potężnym rywalem reklamowym online w 2017 roku. Dwaj giganci mieli zawrzeć „bezprawne porozumienie”, aby zapewnić Facebookowi „informacje, szybkość i inne korzyści” na aukcjach reklam w zamian za wycofanie się sieci społecznościowej z konkurencyjnych zagrożeń.
Według Paxtona i dziewięciu innych prawników generalnych, którzy wnieśli pozew, domniemany schemat był częścią szerszych działań, aby nielegalnie utrzymać Google na szczycie świata reklamy internetowej. Google i Facebook zaprzeczają jakimkolwiek wykroczeniom. Wiele szczegółów w pozwie Paxtona zostało utajnionych na prośbę Google - w tym zarzuty dotyczące rzekomych kontaktów firmy z Facebookiem.
We wtorek sąd okręgowy w Stanach Zjednoczonych oddalił znaczną część pozwu prokuratora generalnego Teksasu i określił ją jako "niewiarygodną".
Sąd odrzucił zarzuty dotyczące zawartej przez Google umowy Otwartej Licytacji (Open Bidding) z firmą Meta, która była głównym elementem w sprawie wniesionej przez prokuratora Paxtona. Pomimo podnoszonych, a teraz oddalonych zarzutów, była to zawsze jawna, prokonkurencyjna umowa o której ponadto szeroko informowano.
Sąd zgodził się również, że wiele zarzutów prokuratora Paxtona dotyczących innowacji technologicznych i praktyk - takich jak Open Bidding i Accelerated Mobile Pages (AMP) - nie naruszają prawa antymonopolowego. Sąd oddalił również jego zarzuty dotyczące Privacy Sandbox.
Według Google decyzja sądu potwierdza, że argumenty w sprawie przedstawiane przez prokuratora Paxtona są błędne. Firma podkreśla, że branża technologii reklamowych jest bardzo konkurencyjna, a produkty Google zwiększają wybór dla wydawców, reklamodawców i konsumentów, jednocześnie umożliwiając małym firmom znalezienie nowych klientów
Dołącz do dyskusji: Sąd w USA oddala pozew przeciwko Google ws przetargów na reklamy