Sarah Personette globalną szefową sprzedaży Twittera
Z początkiem sierpnia Sarah Personette obejmie stanowisko chief customer oficer Twittera i będzie odpowiedzialna za globalną sprzedaż reklam na platformie oraz partnerstwo treści. Dotychczas stanowisko to zajmował Matt Drella.
Matt Drella odchodzi z firmy po dziewięciu latach.
Do obowiązków Sarah Personette będzie należało nadzorowanie rozwijających się firm, w tym MoPub, technologii zaprojektowanej, aby pomagać twórcom aplikacji i wydawcom mobilnym w uzyskiwaniu przychodów z reklam.
Personette, która będzie podlegać bezpośrednio prezesowi Twittera Jackowi Dorseyowi, została zatrudniona w firmie w 2018 roku jako wiceprezes ds. globalnych rozwiązań dla klientów, aby kierować globalnymi zespołami Twittera skupionymi na relacjach z głównymi reklamodawcami i agencjami oraz strategią marki.
Przed dołączeniem do Twittera była dyrektorem operacyjnym firmy Refinery29, nadzorowała strategię biznesową i rozwój, obsługę klientów, marketing biznesowy, wzrost i analitykę, usługi kreatywne i badania. W latach 2014-2017 pełniła funkcję wiceprezesa ds. globalnego marketingu biznesowego w Facebooku. Wcześniej była prezesem Universal McCann Worldwide w USA i starszym wiceprezesem Starcom Mediavest Group.
Czytaj także: Twitter uruchomił funkcję przesyłania napiwków za wartościowe posty
Twitter chce podwoić przychody
Twitter wyznaczył sobie cele podwojenia swoich rocznych przychodów do końca roku 2023 (do 7,5 miliarda dolarów) i poszerzenia swoich możliwości reklamowych, aby lepiej konkurować z Facebookiem i innymi platformami.
Drella opuszcza Twittera, aby realizować swoje „pasje i spędzać więcej czasu z rodziną”.
W pierwszym kwartale 2021 r. Twitter zanotował wzrost przychodów o 28 proc., a wpływy reklamowe wyniosły 899 mln dol. Na koniec marca br. z serwisu korzystało na świecie 199 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Sarah Personette globalną szefową sprzedaży Twittera