“Sekrety Nauki” - nowe pismo od G+J Polska
“Sekrety Nauki” to nowy miesięcznik popularnonaukowy, który 19 września br. wprowadzi na rynek wydawnictwo G+J Polska. Pismo przygotowywane przez redakcję “Focusa” ma mieć lżejszy charakter.
- “Sekrety Nauki” to magazyn, który będzie dostarczał głównie rozrywki, następnie edukował i służył jako źródło rzetelnych informacji, do których przyzwyczajeni są nasi czytelnicy. Chcemy pozycjonować tytuł w segmencie popularno-naukowym, ale nadawać mu lżejszą formułę, która przyciągnie młodszego odbiorcę - mówi Agata Materkowska, wydawca tytułów popularnonaukowych w G+J Polska.
Pierwszy numer “Sekretów Nauki” będzie wydaniem w całości poświęconym terroryzmowi. Począwszy od drugiego numeru (ukaże się 17 października). materiały w magazynie będą podzielone na działy: “Sekrety technologii”, “Sekrety motoryzacji”, “Sekrety człowieka”, “Sekrety cywilizacji”, “Niesamowita historia”, “Sekrety seksu”, “Sekrety medycyny”, “Sekrety przyrody”, “Zadziwiający świat” oraz “Fakty i mity”. Każdy dział będzie otwierała sekcja: pytania i odpowiedzi. Na łamach pisma znajdzie się dużo nowinek i aktualnych treści opisanych w krótkich formach tekstowych, opatrzonych infografikami i zdjęciami. Partnerem pisma jest kanał Discovery Channel.
Magazyn “Sekrety Nauki” liczyć będzie 76 stron, jego cena wyniesie 4,99 zł, a nakład - 190 tys. egz. Wydawca nie ujawnia zakładanej sprzedaży. Tytułem kieruje Michał Wójcik, redaktor naczelny miesięcznika “Focus”, a pismo przygotowuje dedykowany zespół z redakcji “Focusa”.
W segmencie tytułów popularnonaukowych robi się coraz ciaśniej. W lipcu br. do sprzedaży trafił miesięcznik “Świat Wiedzy”, wydawany na niemieckiej licencji przez Wydawnictwo Bauer. Jego pierwszy numer - także kosztujący 4,99 zł - sprzedał się w liczbie 135 tys. egz. z nakładu wynoszącego 200 tys. (dane własne wydawcy). Drugie wydanie miało już nakład na poziomie 240 tys. i sprzedało się - według prognoz - w liczbie 162 tys. egz. (więcej na ten temat).
Czy wydanie “Sekretów Nauki” to reakcja na sukces “Świata Wiedzy”? - Te działania wynikają z realizowania długofalowej strategii rozwoju marki “Focus”. W ramach planów na 2011 rok potrzebowaliśmy dopełnienia czego wynikiem są “Sekrety Nauki” - tłumaczy w rozmowie z nami Materkowska. Jak dodaje, wydawcę do stworzenia pisma zachęciły bardzo dobre wyniki magazynów z grupy “Focusa”. - W pierwszym półroczu suma ich średnich sprzedaży wyniosła ok. 220 tys. egz. (dane łączne wszystkich tytułów pod marką “Focus” - przyp.), co stanowi blisko 10 proc. wzrostu w stosunku do analogicznego okresu z ub.r - mówi Materkowska.
“Sekrety Nauki” promowane będą na antenie Discovery Channel (billboardy sponsorskie), Radia ZET, tytułów G+J, internetu (wp.pl, onet.pl, portale G+J) i w punktach sprzedaży prasy. Działania przygotował we własnym zakresie dział marketingu wydawcy.
Dołącz do dyskusji: “Sekrety Nauki” - nowe pismo od G+J Polska
P.S. To będzie konkurencja dla Bauera czy dla Focusa?