Serial „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” miał mniej o milion widzów niż „Wspaniałe stulecie”
„Sułtankę Kosem” w wiosennej ramówce śledziło 1,25 mln widzów, o 1,05 mln osób mniej niż pokazywane wcześniej hitowe „Wspaniałe stulecie”. TVP1 w czasie emisji tureckiego serialu była trzecia w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 5,45 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność nadawanego w TVP1 w dni powszednie tureckiego serialu „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”, w okresie od 25 kwietnia do 10 czerwca 2016 roku, wyniosła 1,25 mln osób. Przełożyło się to na 9,61 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 5,05 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W okresie od 25 do 29 kwietnia br., czyli w pierwszym tygodniu emisji, produkcja była emitowana o godz. 15.50 - jej widownia wyniosła wówczas 1,50 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,21 proc. i 11,28 proc. udziału.
Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek. Obejrzało go 1,61 mln widzów. Wszystkie trzy topowe odcinki pokazano w pierwszym tygodniu emisji „Kosem”, kiedy produkcja pokazywana była o 15.50.
Trzy topowe odcinki telenoweli
Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem - TOP 3 | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR % | ||
25-04-2016 | 15:52:21 | 16:40:01 | 1 606 100 | 19,76% |
26-04-2016 | 15:53:09 | 16:39:25 | 1 583 595 | 19,95% |
28-04-2016 | 15:52:55 | 16:40:50 | 1 523 260 | 19,51% |
Dla porównania hitowe „Wspaniałe stulecie”, pokazywane w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 12 kwietnia 2016 roku, gromadziło przed telewizorami 2,30 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 25,09 proc. i 13,86 proc. udziału. Oznacza to, że „Sułtanka Kosem” straciła 1,05 mln widzów (pomimo, że „Wspaniałe stulecie” było pokazywane w całości o godz. 15.50).
Warto dodać, że średnia widownia magazynu „Świat się kręci” z godz. 18.30 (tj. w okresie od 31 sierpnia ub.r. do 29 kwietnia br.) wyniosła 1,30 mln osób, co dało Jedynce 9,83 proc. udziału (dane dla grupy 4+).
TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” był TVN, emitujący w tym czasie gł. „Szpital” i „Fakty”, co przełożyło się na 19,80 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (gł. „Pierwsza miłość” i „Wydarzenia”; 15,21 proc.), a czwarte - TVP2 (gł. prognoza pogody i teleturniej „Jeden z dziesięciu”; 9,11 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność produkcji na tle konkurencji
Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem - konkurencja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR% | AMR | SHR% |
TVN | 1 955 565 | 19,80% | 700 292 | 20,78% |
Polsat | 1 501 529 | 15,21% | 628 415 | 18,65% |
TVP1 - Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem | 1 247 567 | 12,63% | 205 749 | 6,10% |
TVP2 | 899 171 | 9,11% | 199 153 | 5,91% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków tureckiego serialu wyniosły 5,45 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” to spin-off „Wspaniałego stulecia”. Produkcja opowiada o losach Anastazji (żyjącej w latach 1590-1651), która w młodym wieku została porwana do haremu sułtana Ahmeda I. Następnie została jego żoną i matką jego dzieci.
Serial liczy kilkanaście odcinków, których czas trwania wynosi od 120 do 150 minut. W Polsce nadawane są odcinki trwające około 45 minut.
Produkcja jest jedną z kilku seriali tureckich, które TVP zaczęło pokazywać na fali popularności „Wspaniałego stulecia”. Obecnie Jedynka pokazuje również „Grzech Fatmagül” oraz tytuł „Rozdarte serca”, a Dwójka - „Tylko z Tobą” .
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Dołącz do dyskusji: Serial „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” miał mniej o milion widzów niż „Wspaniałe stulecie”