Za 3,5 mld dolarów SiriusXM kupuje muzyczną platformę Pandora
Firma SiriusXM, właściciel kilku satelitarnych i cyfrowych rozgłośni radiowych przejął za 3,5 mld dolarów Pandorę, muzyczny serwis streamingowy dostępny tylko dla użytkowników w USA. Dzięki transakcji SiriusXM uzyska dostęp do ponad 70 mln odbiorców Pandory.
Pandora to muzyczny serwis muzyczno-radiowy funkcjonujący w internecie od 2000 r. Platforma oferuje słuchanie muzyki według playlist budowanych przez algorytm na podstawie preferencji użytkownika, zaś od 2017 r. Pandora w płatnej wersji Premium umożliwia samodzielne układanie składanek utworów przez użytkownika. Serwis dostępny jest jedynie dla internautów w Stanach Zjednoczonych.
W poniedziałek pojawiła się informacja o tym, że Pandora została zakupiona za kwotę 3,5 mld dol. przez SiriusXM – firmę prowadzącą w USA kilka satelitarnych i internetowych stacji radiowych, wśród których są m.in. Sirius Satellite Radio, XM Satellite Radio oraz Sirius XM Radio.
Według zapowiedzi przejęcie ma zostać zakończone w I kwartale 2019 r. W mediach spekulacje o kupnie Pandory pojawiły się w momencie, gdy w czerwcu ub.r. SiriusXM za 480 mln dol. stał się właścicielem 19 proc. akcji platformy. Po sfinalizowaniu akwizycji Pandory SiriusXM, którego rozgłośnie posiadają obecnie ok. 36 mln subskrybentów poszerzy grono użytkowników o ponad 70 mln odbiorców Pandory.
Po ogłoszeniu transakcji akcje Pandory w poniedziałek poszły na giełdzie w górę o ponad 8 proc., podczas gdy walory SiriusXM potaniały o z górą 6,6 proc.
Dołącz do dyskusji: Za 3,5 mld dolarów SiriusXM kupuje muzyczną platformę Pandora