SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Skarb” drugim najchętniej czytanym miesięcznikiem, liderem „Twój Styl”

W okresie od października ub.r. do marca br. najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a tuż za nim znalazł się „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z badania PBC opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od października 2014 roku do marca 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,68 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,99 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 19. W analizowanym okresie czytany był on przez 7,68 proc. respondentów (wzrost o 2,83 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,10 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 3,25 pkt. proc. W IV kwartale 2013 roku i pierwszym kwartale 2014 roku tytuł ten był drugi.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i wnętrzarskim.

Miesięczniki 15-75

październik 2014 : marzec 2015

październik 2013 : marzec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

8,68%

11,99%

Skarb

7,68%

4,85%

Claudia

6,10%

9,35%

Kobieta i Życie

5,41%

7,06%

Focus

4,84%

7,34%

Murator

4,83%

7,32%

Świat Kobiety

4,72%

6,25%

Przyślij Przepis!

4,70%

6,58%

Cztery Kąty

4,56%

7,97%

Poradnik Domowy

4,36%

7,10%

Dobre Rady

4,33%

6,37%

Przepisy Czytelników

4,28%

6,55%

Mój Piękny Ogród

4,10%

6,46%

Komputer Świat

4,09%

5,61%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

3,92%

5,03%

Avanti

3,87%

5,38%

Świat Wiedzy

3,70%

5,12%

Olivia

3,54%

5,14%

National Geographic

3,32%

5,55%

Glamour

3,11%

4,62%

Pani

2,81%

3,61%

Świat Zdrowia

2,35%

3,52%

Uroda Życia

2,19%

-

PC Format

2,09%

2,23%

CD Action

2,09%

2,96%

CKM

2,08%

2,84%

Focus Historia

2,04%

2,64%

Detektyw

2,02%

-

Moje Mieszkanie

1,97%

3,21%

Cosmopolitan

1,96%

2,79%

Dom & Wnętrze

1,92%

3,14%

Elle

1,90%

2,57%

Joy

1,85%

2,66%

Wysokie Obcasy Extra

1,82%

2,76%

Zwierciadło

1,76%

2,43%

Auto Świat Poradnik

1,70%

2,33%

Mamo To Ja

1,70%

3,06%

Auto Motor i Sport

1,68%

2,38%

Ładny Dom

1,62%

2,25%

Playboy

1,53%

2,07%

Men's Health

1,52%

1,98%

Mam Ogród

1,50%

-

TopGear

1,49%

2,26%

Przepis na Zdrowie

1,46%

2,55%

M jak mieszkanie

1,39%

2,39%

Moje Gotowanie

1,37%

2,46%

Logo

1,25%

1,64%

Świat Motocykli

1,17%

1,96%

Gotuj Krok po Kroku

1,16%

1,86%

Uroda

1,07%

2,39%

Zdrowie

1,07%

1,86%

Burda

1,06%

1,42%

Kuchnia

1,05%

1,60%

Dobre Wnętrze

1,04%

2,03%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

0,95%

1,59%

Twoje Dziecko

0,93%

1,59%

Przepis na Ogród

0,91%

1,67%

National. Geographic. Traveler

0,90%

1,76%

Cała Ty

0,88%

1,02%

Dziecko

0,84%

1,38%

Chip

0,81%

1,13%

Forbes

0,76%

1,31%

Wróżka

0,73%

1,21%

Bravo Girl

0,66%

1,04%

Twój Maluszek

0,66%

1,01%

M jak Mama

0,62%

0,85%

InStyle

0,60%

1,16%

Hot Moda

0,53%

0,87%

Podróże

0,52%

0,91%

Shape

0,51%

0,93%

Weranda

0,49%

0,90%

Voyage

0,39%

0,62%

Sukces

0,38%

0,61%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,33%

0,85%

Żagle

0,33%

0,40%

Harper's Bazaar

0,32%

0,68%

Architektura-Murator

0,28%

0,70%

Weranda Country

0,25%

-

Twist

0,24%

0,56%

Fun Club

0,20%

0,49%

Women's Health

0,17%

-


W grupie wiekowej 16-59 lat trzy czołowe miesięczniki miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Miesięczniki 16-59

październik 2014 : marzec 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

9,35%

Skarb

8,65%

Claudia

6,61%

Focus

5,55%

Murator

5,18%

Świat Kobiety

5,03%

Kobieta i Życie

4,89%

Cztery Kąty

4,81%

Przyślij Przepis!

4,79%

Komputer Świat

4,69%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,55%

Avanti

4,51%

Przepisy Czytelników

4,28%

Dobre Rady

4,08%

Poradnik Domowy

4,04%

Świat Wiedzy

3,97%

Mój Piękny Ogród

3,89%

Olivia

3,87%

National Geographic

3,57%

Glamour

3,38%

Pani

2,88%

CKM

2,54%

CD Action

2,52%

Uroda Życia

2,47%

PC Format

2,45%

Cosmopolitan

2,34%

Detektyw

2,29%

Moje Mieszkanie

2,23%

Joy

2,19%

Focus Historia

2,18%

Dom & Wnętrze

2,09%

Mamo To Ja

2,07%

Elle

2,01%

Auto Motor i Sport

1,96%

Auto Świat Poradnik

1,95%

Świat Zdrowia

1,93%

Playboy

1,88%

Men's Health

1,85%

TopGear

1,78%

Wysokie Obcasy Extra

1,72%

Zwierciadło

1,72%

M jak mieszkanie

1,64%

Ładny Dom

1,61%

Logo

1,53%

Moje Gotowanie

1,48%

Świat Motocykli

1,40%

Przepis na Zdrowie

1,38%

Mam Ogród

1,24%

Uroda

1,20%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,16%

Gotuj Krok po Kroku

1,15%

Dobre Wnętrze

1,14%

Burda

1,11%

Kuchnia

1,06%

Twoje Dziecko

1,05%

National. Geographic. Traveler

1,04%

Dziecko

1,01%

Cała Ty

0,98%

Chip

0,89%

Forbes

0,88%

Zdrowie

0,86%

Przepis na Ogród

0,80%

Twój Maluszek

0,78%

M jak Mama

0,76%

Wróżka

0,73%

InStyle

0,70%

Bravo Girl

0,66%

Hot Moda

0,62%

Shape

0,61%

Weranda

0,51%

Podróże

0,49%

Voyage

0,43%

Sukces

0,42%

Harper's Bazaar

0,38%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,33%

Żagle

0,32%

Architektura-Murator

0,31%

Weranda Country

0,27%

Women's Health

0,22%

Twist

0,20%

Fun Club

0,17%


Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od października 2014 roku do marca 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,48 proc. pytanych, po spadku o 0,77 pkt. proc.

Dwumiesięczniki 15-75

październik 2014 : marzec 2015

październik 2013 : marzec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,48%

2,25%

Auto Świat 4x4

1,12%

1,89%

Sól i Pieprz

0,70%

0,91%

Women's Health

0,66%

0,72%

Samo Zdrowie

0,60%

-

Elle Decoration

0,31%

0,55%


Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwumiesięczniki 16-59

październik 2014 : marzec 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,67%

Auto Świat 4x4

1,34%

Women's Health

0,77%

Sól i Pieprz

0,73%

Samo Zdrowie

0,72%

Elle Decoration

0,35%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2013 do marca 2014 roku na losowej próbie 20 988 przypadków oraz od października 2014 do marca 2015 roku na losowej próbie 15 167 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 12 081 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od listopada 2014 roku do marca 2015 roku nie był badany miesięcznik „Uroda”, w okresie od października 2014 roku do lutego 2015 roku - miesięcznik „Women's Health”, od października 2014 roku do grudnia 2014 roku - miesięcznik „Detektyw”, od października do listopada 2014 roku - miesięcznik „Uroda Życia”, od października 2014 roku do lutego 2015 roku - dwumiesięcznik „Samo Zdrowie” i w marcu 2015 roku - dwumiesięcznik „Women's Health”.

Dołącz do dyskusji: „Skarb” drugim najchętniej czytanym miesięcznikiem, liderem „Twój Styl”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl