Skoczkowie narciarscy coraz bardziej rozpoznawalni, boom na Dawida Kubackiego
Wśród polskich skoczków narciarskich najbardziej znany jest Kamil Stoch. Znajomość Dawida Kubackiego, zwycięzcy ostatniego Turnieju Czterech Skoczni, deklarowało w 2019 roku o 8 p. proc. więcej osób niż w 2018 - wynika z badania Sponsoring Monitor, przygotowanego przez agencję ARC Rynek i Opinia.
Sezon Pucharu Świata w skokach narciarskich w pełni, co pociąga za sobą wzmożone zainteresowanie Polaków tą dyscypliną sportu.
Z roku na rok rośnie odsetek osób, które przyznają, że znają dobrze lub bardzo dobrze skoczków narciarskich, czyli znają ich osiągnięcia, interesują się nimi. Jednocześnie maleje odsetek osób, które zupełnie nie kojarzą skoczków, niezależnie od tego, czy interesują się skokami narciarskimi czy też nie.
Soch, Kubacki, Żyła - nasi znani skoczkowie narciarscy
W porównaniu z rokiem ubiegłym, w tegorocznej edycji badania Sponsoring Monitor niemal wszyscy skoczkowie narciarscy odnotowali wzrost rozpoznawalności. Najwięcej Polaków zna Kamila Stocha (68 proc.), następnie Piotra Żyłę (63 proc.), Dawida Kubackiego (44 proc.) i Macieja Kota (39 proc.).
Znajomość Dawida Kubackiego, zwycięzcy ostatniego Turnieju Czterech Skoczni systematycznie rośnie. - Po tegorocznym sukcesie Dawida Kubackiego w Turnieju Czterech Skoczni jego wartość marketingowa może istotnie wzrosnąć. W kontekście reklamowym Dawida Kubackiego kojarzymy jako część zespołu. Można się spodziewać, że pojawią się ze strony różnych marek indywidualne oferty współpracy. Na pewno, przy tak silnym zespole trudno będzie zbudować tak silną markę jak legendarny już Adam Małysz czy Kamil Stoch, ale nie można tego wykluczyć - komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
W rankingu ogólnym znajomości sportowców w Polsce, skoczkowie narciarscy zajmują wysokie miejsca. Kamila Stocha wyprzedza tylko Robert Lewandowski. Skoki jako dyscyplina jest w Polsce popularniejsza nawet bardziej niż piłka nożna.
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2019 roku zastosowano mix metod ilościowych – wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1507 wywiadów CATI oraz N=3671 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.
Dołącz do dyskusji: Skoczkowie narciarscy coraz bardziej rozpoznawalni, boom na Dawida Kubackiego