SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Słabe wyniki właściciela RMF FM

Większe przychody, ale zdecydowanie mniejszy zysk firmy Broker FM w 2006 roku.

Wczoraj zaprezentowany wyniki finansowe Grupy Broker FM (m.in. RMF FM) za I-IV kwartał 2006 roku .

 

WYBRANE SKONSOLIDOWANE DANE FINANSOWE GRUPY BROKER FMw tys. zł

I-IV kwartał 2006I-IV kwartał 2005zmiana
I. Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów1798381735666272
II. Zysk (strata) z działalności operacyjnej1505822680-7622
III. Zysk (strata) brutto1914424240-5096
IV. Zysk (strata) netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej1573320078-4345
V. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej295331617513358
VI. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej-12946-5204-7742
VII. Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej-15498-5055-10443
VIII. Przepływy pieniężne netto, razem10895916-4827
IX. Aktywa, razem1153089985215456
XI. Zobowiązania długoterminowe1633319672-3339
XII. Zobowiązania krótkoterminowe42322338958427
XIII. Kapitał własny566524628510367
XIV. Kapitał akcyjny33003300-
XV. Liczba akcji (w szt.)33000003300000-
XVI. Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą w zł4,776,08-1,31

Wpływ na osiągnięcia finansowe Grupy miało zarówno zmniejszenie w IV kwartale budżetów radiowych przez branżę telekomunikacyjną i farmaceutyczną, przesunięcie budżetów reklamowych dotychczasowych klientów radia do telewizji, oraz agresywna polityka rabatowa konkurencji - jak i decyzje wewnętrzne. Mimo najwyższego w kraju wskaźnika słuchalności wprowadzone w pierwszej połowie roku zmiany w polityce cenowej stacji, polegające na ograniczeniu rabatów i zwiększaniu przychodów poprzez wzrost ceny jednostkowej, a nie ilość sprzedawanych reklam, nie przyniosły oczekiwanych przez Zarząd efektów. Wynikało to głównie ze zmniejszonej dynamiki rynku w drugiej połowie roku oraz coraz większej tendencji przenoszenia budżetów do lokalnych sieci radiowych - podano w komunikacie.

W tej sytuacji przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2006 roku wyniosły 50 058 tys. zł i były niższe o 4,4% w stosunku do przychodów czwartego kwartału 2005 roku. Przychody ze sprzedaży w czterech kwartałach 2006 roku wyniosły 179 838 tys. zł i były wyższe 3,6% w stosunku do przychodów w analogicznym okresie 2005 roku. Spadek przychodów w IV kwartale nastąpił w segmencie radiowym (o 10,7%), co wynikało ze spadku przychodów ze sprzedaży głównego produktu Grupy - czasu reklamowego RMF FM. Największy wzrost przychodów wystąpił w segmencie pośrednictwa - o 24,1% - i był wynikiem konsekwentnej polityki Grupy w zakresie dalszego rozwoju sprzedaży czasu pozostałych rozgłośni.

Skonsolidowany rachunek zysków i strat za IV kwartał w porównaniu do analogicznych danych 2005 roku prezentuje poniższa tabela:

 

tys. złIV kwartał 2006IV kwartał 2005zmiana %
Przychody ze sprzedaży5005852339-4,40%
EBIT-7858963-108,80%
Marża operacyjna (%)-1,60%17,10%-
EBITDA115610380-88,90%
Marża EBITDA (%)2,30%19,80%-
Zysk brutto22619028-75,00%
Zysk netto20476701-69,50%
Marża netto (%)4,10%12,80%-

- Prezentowane wyniki IV kwartału 2006 roku są znacznie poniżej oczekiwania Zarządu Grupy. Główny segment działalności - działalność radiowa - ze względu na znacznie niższe niż oczekiwano przychody, po raz pierwszy w historii obecności Grupy Broker FM na WGPW przyniósł stratę na poziomie operacyjnym, co przy znaczącym wpływie tego segmentu na wyniki całej Grupy spowodowało stratę na poziomie EBIT w wysokości 785 tys. zł. Przyjęta polityka zwiększania przychodów poprzez wzrost ceny jednostkowej, a nie przez ilość emitowanych spotów, w IV kwartale przyniosła efekty odwrotne od oczekiwanych. Należy jednak przypomnieć, że Zarząd Grupy już w komentarzu do sprawozdania za III kwartał podkreślał, że jest to długoterminowa strategia i w krótkim okresie może niekorzystnie wpłynąć na wyniki Grupy Broker FM, jednak nie zakładał, że ten wpływ będzie aż tak znaczący - informuje Broker FM.

Dołącz do dyskusji: Słabe wyniki właściciela RMF FM

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl