Gorsze wyniki Solski Communications. „Zamrożenie honorariów agencyjnych”
Przychody agencji public relations Solski Communications w ub.r. zmalały o 12,9 proc. do 9,13 mln zł, a jej zysk netto spadł z 1,06 mln do 565,5 tys. zł.
Solski Communications w sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. kontynuowała obsługę public relations prawie 20 podmiotów, takich jak m.in. Auchan, Bayer, CMC Markets, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Lodziarnie Firmowe Grycan, Henkel, Lavazza, Mastercard, mBank, Mutti, Raytheon, UPS i Warimpex.
Nowym klientem w zakresie wsparcia korporacyjnego i public affairs został koncern farmaceutyczny AstraZeneca, ponadto agencja zrealizowała projekty dla firm ABP, Activa Finance, Autodesk, Daikin, Develey, Fundacja Czułość, McCain, Metsa, Preferrent, Shopee, Sofidel i Watson Marlow.
CZYTAJ TEŻ: W public relations zarabia się coraz lepiej. Prawie 18 tys. na dla dyrektorów
Solski Communications ograniczyła swoje koszty operacyjne o 7,4 proc. do 8,44 mln zł. Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 5,51 do 4,98 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,73 do 2,57 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 619,6 do 603,3 tys. zł. Średnioroczne zatrudnienie w niej w ub.r. wynosiło 16,5 etatów.
Na poziomie sprzedażowym zysk firmy zmalał z 1,36 mln do 688 tys. zł, a w ujęciu netto (spółka zapłaciła w ub.r. 2,3 tys. zł podatku dochodowego, wobec 256,7 tys. zł rok wcześniej) - z 1,06 mln do 565,5 tys. zł.
- Głównymi przyczynami tego stanu rzeczy był znaczący wzrost kosztów działalności, szczególnie kosztów osobowych - przy zamrożeniu honorariów otrzymywanych od klientów na mocy kontraktów podpisanych wiele lat temu. Do słabszych niż w 2022 r. wyników przyczyniło się ponadto wycofanie się z działań PR w Polsce niektórych klientów zagranicznych - wyjaśniono w sprawozdaniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zeszłoroczny zysk netto Solski Communications w całości przeznaczono na dywidendę, która może zostać wypłacona do końca 2026 roku. 83,9 proc. udziałów agencji należy do jej prezesa Ryszarda Solskiego, a pozostałe do Grażyny Solskiej.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Gorsze wyniki Solski Communications. „Zamrożenie honorariów agencyjnych”