Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
W drugim kwartale br. zysk netto grupy Agory spadł do 13 mln zł z 28,9 mln zł przed rokiem. Jednak wynik ten jest lepszy od szacunków analityków, którzy przewidywali zysk na poziomie 5-6 mln zł.
- Wyniki są nieznacznie lepsze, niż oczekiwaliśmy. Agora przechodzi restrukturyzację, wyraźnej poprawy wyników spodziewamy się w przyszłym roku - skomentował dla Reutersa Paweł Puchalski, analityk Raiffeisen Bank.
Skonsolidowana sprzedaż Agory wzrosła w drugim kwartale do 227,6 mln zł. W analogicznym okresie 2002 r. wynosiła 217,3 mln zł. Zysk operacyjny Agory zmalał do 20,1 mln zł z 32,4 mln zł, osiągniętych przed rokiem. Z kolei zysk jednostkowy Agory pogorszył się w drugim kwartale o 21 proc. do 23,9 mln zł. Przychody nieznacznie spadły do 197,8 mln zł z 206,0 mln zł.
"Widać pierwsze oznaki ożywienia gospodarczego, ale teraz mamy wakacje i sezon ogórkowy na rynku reklamy. Jeśli zwiastuny gospodarcze okażą się trwałe, powinniśmy zobaczyć pozytywną dynamikę rynku reklamy jesienią tego roku. Przed nami ważne wyzwanie. Axel Springer wchodzi na rynek z nowym dziennikiem. Agora odpowie zdecydowanymi działaniami i zaangażuje w ochronę pozycji Gazety Wyborczej znaczne środki finansowe. Budowana przez 14 lat pozycja rynkowa i czytelnicza Gazety jest dla nas w tej chwili priorytetem - komentuje Prezes Agory, Wanda Rapaczynski.
Wyniki poszczególnych "działów" Agory:
"Gazeta Wyborcza"
W okresie styczeń-maj 2003 r. udział "Gazety Wyborczej" w rynku rozpowszechniania dzienników wyniósł 17,9% i wzrósł o 0,5 pkt% w porównaniu z analogicznym okresem w 2002 r. Średnie dzienne rozpowszechnianie "Gazety Wyborczej" w I półroczu 2003 r. wyniosło 421,7 tys. egzemplarzy (spadek o 2,9%). Widać pierwsze sygnały odwrócenia trendu spadkowego. W czerwcu sprzedaż egzemplarzy "Gazety Wyborczej" wzrosła o 1,6%, a wstępne dane potwierdzają, że średnie dzienne rozpowszechnianie "Gazety" w lipcu nie będzie niższe w porównaniu z lipcem 2002 r. Przychody z reklamy "Gazety Wyborczej" w I półroczu 2003 r. spadły o 11,9% i wyniosły 213 mln zł. Udział "Gazety" w przychodach z reklamy płatnych dzienników spadł o 1,5pkt.% do 47,9%. Udział w przychodach z reklam lokalnych (wyłączając rynek warszawski) wzrósł o 0,9pkt.% do 28,2%.
Czasopisma
Przychody czasopism w I półroczu 2003 r. wyniosły 37,8 mln zł. W II kwartale 2003 r. przychody z reklamy wzrosły o 40,1% w stosunku do I kwartału 2003 r. Przychody ze sprzedaży egzemplarzy wzrosły w tym czasie o 39,3% (w przypadku czasopism porównania rok do roku są niemożliwe ze względu na brak porównywalnych danych sprzed roku). Udział czasopism wydawanych przez Agorę w rynku reklamy magazynów wyniósł 4,9%, a ich zasięg wśród czytelników czasopism ogólnopolskich osiągnął poziom 21%.
AMS
W I półroczu 2003 r. całkowite przychody AMS wzrosły o 8,6%, a przychody z reklam o 10,2%. Jednak bez uwzględnienia przychodów od spółek z Grupy Agory całkowite przychody spadły o 9,9%. Restrukturyzacja spółki umożliwiła obniżenie kosztów operacyjnych o 31,1%. Zarząd podtrzymuje cel operacyjny AMS - osiągnięcie rentowności na poziomie EBITDA w 2003 r.
Grupa radiostacji lokalnych W I półroczu 2003 r. suma przychodów radiostacji lokalnych, w których Agora ma udziały wzrosła o 1,4% i wyniosła 20,2 mln zł. Udział Agory w całkowitym rynku reklamy radiowej wyniósł 10,9% (spadek o 0,7 pkt.%). Udział w wydatkach na reklamę w radiostacjach lokalnych wyniósł 34,2% (wzrost o 3,6 pkt%).
Dołącz do dyskusji: Spada zysk Agory