Spicy Mobile za ponad 10 mln złotych stworzy platformę do emisji reklam
Agencja marketingu mobilnego i sieć reklamowa Spicy Mobile tworzy własną platformę reklamy programmatic, dopasowującą reklamę do cech osobowości. Projekt jest wspófinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR), które wyłożyło na ten cel 7,8 mln. Łączy koszt inwestycji to 10,1 mln zł.
Tworzona platforma ma automatycznie dopasowywać komunikat reklamowy do cech osobowościowych użytkownika w oparciu o technologię „machine learning”. Będzie również odpowiadać za wycenę i zakup emisji odpowiedniej kreacji reklamowej do najbardziej zainteresowanego produktem lub usługą użytkownika.
Głównym celem projektu jest ograniczenie liczby emitowanych reklam w aplikacjach mobilnych dzięki poprawie ich jakości. Zadanie zrealizowane będzie przez stworzenie automatycznych i samouczących się mechanizmów profilowania użytkowników urządzeń mobilnych i emitowanych im kreacji reklamowych. Profilowanie będzie się odbywać na bazie informacji o użytkownikach aplikacji mobilnych oraz pięcioczynnikowego modelu osobowości (model Wielkiej Piątki P. Costy i R. McCrae'a).
- Od lat pracujemy nad rozwojem reklamy mobilnej oferując rozwiązania technologiczne i badawcze, które wyprzedzają oczekiwania rynku - podkreśla Artur Zawadzki, członek zarządu i współwłaściciel Spicy Mobile. - Tym razem mamy szansę zmienić oblicze reklamy cyfrowej, wyznaczając nową jakość emisji oraz profilowania użytkowników i samych kreacji, a także przyczynić się do rozwoju i promocji polskiej myśli naukowej na arenie międzynarodowej. Przegląd dostępnych prac teoretycznych wskazuje, że podjęty przez nas kierunek ma charakter pionierski - dodaje Zawadzki.
Spicy Mobile z grantem od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
Projekt jest współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w ramach programu „Ścieżka dla Mazowsza”, którego celem jest wsparcie innowacyjnych rozwiązań i technologii prowadzących do zwiększenia konkurencyjności polskiej gospodarki w oparciu o prace rozwojowo-badawcze.
W ramach grantu Spicy Mobile otrzymała wsparcie w wysokości ok. 7,8 mln. Pozostałą kwotę spółka przeznaczy z własnych środków. Łączny koszt inwestycji to ponad 10,1 mln zł.
Przy realizacji projektu agencja Spicy Mobile będzie współpracować z zespołem naukowców z Uniwersytetu SWPS i Uniwersytetu Warszawskiego.
Dołącz do dyskusji: Spicy Mobile za ponad 10 mln złotych stworzy platformę do emisji reklam
Brawo Panowie! Klienci chcą takich badań !